zondag 30 september 2012

Dag 2 - San Diego Seaworld



Dag lieve lezertjes,

Daar de baasjes weer uitgeput in en op hun bed liggen, ga ik jullie maar vertellen wat we allemaal meemaakten vandaag. De eerste ochtend in het Amerikaanse land en de baasjes zijn heel vroeg wakker, maar na een pitstop besluiten ze toch nog even te soezelen. Sandra had er echter al snel genoeg van en begon wat op haar gsm te tokkelen. Dat bleek dan voor Steven het teken te zijn om ook maar iets te doen en dus werd het licht toch iets te snel voor mij aangestoken. Maar ik ga niet klagen hoor, ik zal straks wel nog een dutje doen.

Een van de eerste dingen die Sandra vervolgens deed was het valies-in-valies concept uiteen halen en alles wat met dit mooie weer zeker niet van pas zal komen werd in die valies gestoken : de jassen, de pullen, de lange broeken, … Die bleef dan gewoon achter in de auto terwijl de andere valies mee naar de kamer ging vertelde ze me, want ik begreep dat toch niet zo goed allemaal.

Daar ze in een Holiday Inn Express sliepen was er ook een ontbijt gratis beschikbaar. Ik was wel benieuwd wat er allemaal zou mogelijk zijn, maar Steven verzekerde mij dat ik wel mijn zin zou vinden. We hadden alle 3 reuze honger en daar het al half zeven voorbij was gingen we snel iets eten. Ik kon mijn ogen niet goed geloven : er waren muffins (soort cakejes), bagels (tja lijkt op reddingsboei in het klein maar dan gemaakt in een soort brood), toast, roerei, spekjes, banaan, yoghurt, melk, koffie en … verse zelf te bereiden pannenkoeken - met een machien, niet met een pan. Sandra maakte haar een bagel met smeerkaas en trakteerde zich nadien op een dessertje (nen pannenkoek dus). Steven nam zich een toast met wat ei en spek en nam voor hij een pannenkoek nam toch nog een potje yoghurt.

Na het eten gingen we allemaal onder een lekkere warme douche want zo waren we zeker dat we echt wel wakker gingen zijn.. Daarna werden alle bagage stukken in de auto gestapeld en … ik had gelukkig mijn vast plaatsje al besproken want de koffer zit wel vol hoor. Mijn vriendje Tom kwam ook bij me zitten. Ik heb even gevraagd of Tom zijn voornaam was, maar blijkbaar was het zijn achternaam… Hij noemde immers Tom Tom… Ale ik heb weer iets bijgeleerd… En daarna mocht ik hem niet meer storen want nu moest hij wat werken vertelde hij me… Hij diende Steven op een vlotte manier naar de attractie van de dag te loodsen : SeaWorld. Na zo’n 10 minuutjes rijden mochten we al parkeren. De baasjes hadden in België ticketjes gekocht en dus konden we vlot het park binnen.

Het eerste wat ons op viel was dat er niet te veel volk liep en dus dat we rustig gingen kunnen genieten van de zeebeestjes. We besloten na het bestuderen van het plan en de uren van de shows, het park in een gestructureerde manier te bewonderen en in tegen wijzerzin te vertrekken. Later bleek dat een super goed plan geweest te zijn want daardoor stopten ze met de mooiste show. Maar dat vertel ik later.

Eerst de dingen die eerst gebeuren Sloefie, anders gaan de mensen aan de andere kant van de oceaan het niet zo goed begrijpen hoor. Sandra ging helemaal alleen op snuffeltocht naar Atlantis. Steven bleef liever bij de rugzakken en fotoklikkers … En ik mocht niet mee want was niet goed voor mijn velleke. Sandra beschreef daarna de tocht als volgt : de tocht was een combinatie van een watervalbaan en een negenbaan, want 8 is zo’n dom getal. Ze vond de tocht zo leuk dat ze hem nog eens gedaan heeft, maar nadien wou ze niet meer… ze was nat genoeg vond ze. Nadien zijn we naar de Noordpool geweest met de helikopter om daar de ijsberen enzo te bekijken. Amai, wat had ik een schrik want de helikopter kwam in een zwaar onweer te recht. en de helikopter kon ook onderwater en viel van een gletsjer. Sandra heeft me nadien laten zien dat het allemaal opgezet spel was en dat we eigenlijk gewoon op de zelfde plaats waren gebleven.. Ach zo met een hond lachen ... WAFWAF!

Na een bezoekje aan de pinguïns besloten mijn baasjes iets kleins te eten : kippennugets en hotdog; beide met een cola zero want ze hadden ook grote dorst. Ik heb Sandra haar maiskolfje gekregen … niets zo lekker als het lang geleden is. Ik heb Sandra gevraagd waarom ze dat niet meer in België maakt… En ze heeft me beloofd van dat binnenkort eens te maken. JOEPIE..


De namiddag was zo goed als een opeenvolging van leuke shows : eerst een show met dolfijnen, mensen, vogels en piloten walvissen…opmerking van steven: een pilot whale is een griend, een soort dolfijn dus. Was een hele mooie show , maar mijn pootjes hadden het wel heet gekregen op die metalen zitjes. Daar we nog even tijd hadden voor de volgende show gingen we snel even kijken bij de schilpadden, haaien en visjes. Maar we waren het al heel snel beu gezien en we wouden ook zorgen dat we goede plaatsen hadden. De tweede show was een show met 2 zeeleeuwen en een otter. Vooraleer het begon vertelde er iemand dat deze show nog in ‘leerfase’ was en dat hij pas klaar ging zijn tegen het Halloween verlof. Als er dus af en toe iets verkeerd liep of zo.. dan moesten we dat er maar mij nemen. En we kunnen allemaal confirmeren er liep wel degelijks van alles verkeerd. Een zeeleeuw die te vroeg op het podium stond, de otter die het papiertje niet wou afgeven en liever nog eens een rondje liep. De show heeft dus dubbel zolang geduurd maar we hebben ons goed geamuseerd.

Mijn baasjes begonnen wat moe te worden en dus veel rondwandelen wouden ze niet echt meer doen, dus namen we allemaal samen de skiliftjes naar het volgende deel… Hein ?!?! Die liftjes brachten ons gewoon terug op de plaats waar we vertrokken. Jamaar zeg… dat is nu al de tweede keer vandaag.


De laatste attractie , de laatste show was de show met de orka’s. Een super mooie show met wel 5 van die grote wit-zwarte beesten die zo mooi kunnen splashen. Na deze show vertelde Steven dat het tijd om nog eens achter het hoekje te gaan want we gingen dan een tijdje rijden.

In het hotel (weer een Holiday Inn Express, dus morgen terug ontbijt) kregen de baasjes een flesje water om wat af te koelen. Eens even opgefrist wou Steven bij Burger King gaan. Daar deze hamburger tent niet te ver was, zijn we tot daar gewandeld. Na de lekkere kippenburger, dubbele cheeseburger en kippeppootjes zijn we terug naar de kamer gegaan. Daar waren de taken goed verdeeld :  Sandra ging mijn blog nalezen, Steven ging de foto’s van het fotoklik apparaat halen.

Sandra heeft echter niet veel gelezen want die lag weer veeel te snel in slaap.. Nen echte slaapkop he.. Ik heb Steven nog even gezelschap gehouden, maar als die twee me morgen weer zo vroeg willen uit mijn bedje jagen, dan ga ik nu al beter slapen..

Dus …

Slaapwel liever lezertjes

Sloefie

Geen opmerkingen: