dinsdag 25 december 2018

Nuevo noches mas

Hola!

Hablo poco español. 

Goed hè beste lezertjes.

Ik heb al een paar woordjes Spaans geleerd voor op reis.

Dos cervesas.

Ik kan al tellen zoals op Reizen Waes. En aan boord moet je niet meer kennen heeft mijnheer Didier ooit gezegd.

En voor Sloefie en mij ... Dos hueso.

Ik heb ondertussen wel onder mijn pootjes gekregen.

Eigenlijk feitelijk ben ik nog maar net terug van een andere reis.

Naar het land van de gele vestjes.

Maar ik was daar eigenlijk wel niet echt op mijn gemak.

Er hing heel veel mist. En prikkende mist. Waar je moest van wenen. Ik had echt rode oogjes. En dan kan je niet schrijven he. 

Maar nu komt alles goed.


We hebben al ons strikjes om aan de valies te doen.

En we hebben al een lijstje van dingen dat ons baasjes allemaal gaan doen de komende drie weken.

Ik zweer het ze gaan weer doodop terugkomen van de reis. 

En van de veertien, 14!, uren in de vliegende sigaar. 

En de vlieger zit vol. Dus niet zoals we met de KLM van de Galapagos teruggekomen zijn. Met een stoel extra voor zowel Sloefie als voor mij. 

ENfin. Zorgen voor de baasjes. Ik heb al gezorgd dat er plaats is in de rugzak voor Sloefie en mij. 

Want wij gaan wel genieten van het verlof. We laten ons dragen alle dagen. Zoals keizers.

Oh ja. Er gaat nog iemand op verlof.

Loebas.

Hij mag drie weekjes logeren op een luxe resort.

Met een massagezetel, enkel voor hem. En geen katten om hem te storen.

Zo, nu moet ik mijn baasjes terug gaan controleren. Of de afwas van gisteren wel goed afgelikt is. 

Tot later deze week, en anders zal het volgende week zijn.

Feliz navidad. 

Geen opmerkingen: