zondag 2 september 2018

Dag 7 - i am a Sailor

Gooooooood evening,

Vandaag ben ik een heel klein beetje stout geweest, maar Sandra heeft het me direct vergeven :) Wat had ik gedaan ? Wel, ik had de lawaaimaker van de aaiphone verzet van tijd..  Het was bijna mislukt want baasje was al op het bovendek rond 6en. Maar ze vond het wat koud en was terug in haar nest gekropen. Wist zij veel dat de lawaaimaker haar niet ging oproepen om 7u :) 

Plots kwam de luidsprekerman aankondigen dat we ver gingen vertrekken. Ik dacht nu ga ik onder mijn pootjes krijgen “Sloefie wat heb je nu gedaan”. Maar neen hoor, “slim gedaan Sloefie... laten we wachten tot de bussen weg zijn en dan ontbijten”.. ik kreeg nog een knuffel.

Na een toastje met omelet, gingen we terug naar het bovendek. Maar we waren snel terug beneden, het was nog zo koud. We gingen een boekje oppikken uit de kajuit en genoten van de rust in de bar.  Toen onze “dag allemaal”  uit was gelezen, wou ik naar foto’s kijken. Sandra ging om haar laptop om dit op een makkelijke manier te doen..  

Een uurtje later kwam de zon er door en besloten we met ons fleecejes boven te gaan zitten.  We namen nog een koffieke mee en dan zochten we een plaatsje.. Dat was natuurlijk niet zo moeilijk want buiten 4 oudjes leken we de enige aan boord.  

Plots herkende ik iemand.. “waf woef Dirk .. waf”. Sorry voor het honds... “Dag Dirk”.  Dirk vertelde dat hij eens uitgeslapen had en dat hij nu wat ging genieten van de rust.  “Dada Dirk” en hij verdween naar de andere kant van de boot.

Na de middag kwamen de bussen terug en kregen we een buffet voorgeschoteld. Tegelijk werd het zonnedek afgebroken want we gingen onder lage bruggen door.  Sandra probeerde nog maar boven te geraken maar ze mocht niet.

Na de lunch hebben we mogen genieten van een echte cruise. We lieten de Elbe voor wat ze was en namen een Kanaal richting Berlijn. Het was eens zalig...  

Tegen 19u kwamen we aan Berlin Wannsee waar we de nacht zouden blijven liggen.  We dienden ons op te dorsen want het was  Gala avond : we kregen een extra lekker diner voorgeschoteld. En als kers op de taart kregen we er ook nog een vuurwerk bij :)

Nu ben ik wel heel moe en ga ik dus wat vroeger dodo doen

Sladopdel

Sloefie de cruisensdw hotel

(Nvdr ik denk dat Sloefie iedereen slaapwel wenst en laat weten dat hij nog altijd aan boord van een cruisend hotel is. Morgen hopelijk bevestiging)

Geen opmerkingen: