maandag 8 februari 2016

Dag 1 : Jipie, Dubai here we come



Hallo beste vriendjes,

Vandaag is het dan zover.. vandaag gaan we nog eens op verlof.. JIPIE. Deze keer werd ik niet vroeg uit mijn hondenbed gezet, maar mocht ik lekker lang uitslapen. We vertrokken immers pas tegen de middag. Het verlof begon dus echt al.. Om 9 uur namen we hondenbrokjes en een pistolet. Nog even wat smurfen en dan douchen en vertrekken.  Allez als de bagage klaar is natuurlijk.
 
Mijn zwembroek en zwemvest waren snel ingepakt, Sandra daarentegen heeft er wel wat langer overgedaan. Ook al had ze een beetje voorbereid, de vragen bleven maar komen : neem ik dat of dat mee, hoeveel weegt de bagage al. En dan had ik de zware taak om voor haar te beslissen of met de weegschaal de bagage te wegen. Haar valies, dat was geen probleem, daar konden nog vele kilo’s in... Die handbagage daarentegen, tjonge jonge.  Om de gemoederen een beetje te kalmeren hebben we dan samen nog eens op de wijde wereld gekeken of de handtas als handbagage werd aanzien of niet.  Ik dacht dit komt goed, maar nikse goedkomen... Het was ofwel een handtas of wel handbagage.. Tja, dan zat er niets anders op om die ene lens dan toch maar thuis te laten. 

Sandra had wel goed nieuws voor mij vertelde ze.. ik kreeg mijn eigen zetel. Net naast was de plaats nog niet bezet en dus mocht ik uit de handbagage kruipen en lekker daar een nestje maken. Ik zal me daar al liggen met mijn eigen tvtje voor mij.. 

Om 11u werden we door Taxi Steven afgezet op de luchthaven. Daar we in groep gingen vertrekken dienden we de andere reisgenoten aan de Starbucks te vinden. Ik dacht direct...”ik ga mijn lekker melkje krijgen” ... maar Sandra vertelde me dat ik even moest wachten. We zouden na het inchecken naar de lounge gaan met de groep en dan ging ik mijn melkje en hondebrokjes krijgen...   Terwijl we wachten moest ik heel stil zijn want de mannen in de groene pakjes en grote geweren kwamen naast haar staan, en wou wel niet gehondknapt worden. Om de aandacht van mij af te leiden, nam Sandra haar gsm en begon nog enkele peperkoekenventjes te redden. Plots werden we opgeschrikt door iemand die haar riep. Een jonge en vriendelijk meisje deed teken dat we naar haar moesten komen.  Ik begreep er eerst niets van... maar toen dat meisje maar bleef praten met ons en de mensen die er bijstonden ook plots dag Sandra zeiden veronderstelde ik maar dat dit groep was.  Sandra zou duidelijk weer opvallen in die groep : de jongste en de grootste... waf waf waar zijn al die jonge gasten nu toch.. En wanneer komt er nog eens een andere mensenvriend mee :-( We kregen een beetje uitleg wat we allemaal dienden te doen en dan begon het avontuur. We gingen naar de balie om te checken, maar amai wat een file stond daar. Het leek wel of we tot in Wolvertem moesten aanschuiven, maar  toen zagen de arendsogen “Internet Check In”. Sandra vroeg aan dat meisje  of we niet naar die lege rij mochten gaan en plots stonden we direct aan de balie :-)

Rustig werd het paspoort afgegeven en gaven we het instapkaart die we net van Ilse (want zo noemt het meisje) gekregen hadden. Valies op de band, labeltje eraan en Sandra was klaar.... “Mevrouw zet uw trolley eens op de band”...”Alle handbagage moet worden gewogen”. Met veel tegenzin deed baasje dat. “Mevrouw je mag maar 7kg meenemen en de trolley weet 12kg. Dat kan echt niet hoor”. Baasje vertelde dan dat ze wel enkel fotomateriaal en laptop in de trolley had en dus dat er echt niets uit kon. “Toon me dat ne keer.. want ik geloof dat niet echt”....  Ik was stilletjes aan het blaffen “laat mijn baasje aub zo mee”. Ik weet niet of die vieze mevrouw het gehoord heeft, maar ze heeft het toch door de vingers gezien.. We kregen wel het advies “probeer wel in het terugkomen naar 10kg af te zakken... want dat laten we wel makkelijker toe”  Sandra vertelde toen heel stout “ik zal dat zeker proberen, maar als zoals je zelf kan zien gaat dat niet lukken he” en ze ging verder “En zie eens naar al die andere madammen...  Die hebben allemaal een trolley en handtas mee, zo is het niet moeilijk om geen overgewicht te hebben.. Dat kan ik ook.. Maar jullie  schreven 1 stuk”. De mevrouw had duidelijk die opmerking niet verwacht en moest het wel deels toegeven, maar officieel is het maar 1 stuk. Sandra had wel nog een vraagje : “ als het gewicht van de handbagage zo belangrijk is.. dan betekent dat de vlucht tamelijk vol zit”. Plots zag ik mijn eerste droom in duigen vallen, ik had geen zetel voor mezelf, ik ging zelfs in de trolley dienen te blijven... Pfffff. Ik wil naar huis :-(

Nadat iedereen zijn bagage had afgegeven en hun handbagage had laten wegen, waren we klaar voor het melkje.. De controle van handbagage liep vlot, de controle van de persoon iets minder vlot want Sandra biepte.. Dus kwam er een dame even persoonlijk voelen of er toch nergens een bom of verborgen pakjes mee had. Gelukkig we mochten verder.  Ik was er klaar voor : ik ging mijn lekker melkje krijgen..  En toen viel die tweede droom in duigen : Sandra ging haar een biertje halen in de lounge en bracht voor mij enkel wat nootjes mee. WAF WIEF WIEF .. niet eerlijk

En dan was het zover.. het was tijd voor naar de vliegende vogel te gaan. De gate leek al een tijdje open want me mochten allemaal samen doorwandelen. Sandra heeft me toen even nog een lange knuffel gegeven en dan moest ik maar wat slapen zei ze. Het ging nog lang duren voor we terug met de pootjes op de grond stonden, maar als ik braaf was ging ik wel even mogen komen bij haar zitten.
Een derde droom kwam wel uit want samen met baasje hebben we naast wat tv kijken ook wel heel de tijd online geweest.. Nu ben ik zeker dat jullie me raar aan het bekijken zijn, maar jaja... die vogel had een antenne in zijn poep gekregen waardoor we ‘connected’ bleven.  Toen het bleek te werken hebben we de oma-meter-grootmoeder en opa smakelijk gewenst en van hen kregen we dan te horen dat ze met vrienden bij de Thai zaten te eten.  Sandra twijfelde even of ze haar moeder dan niet even zou opbellen, maar dat vond ze er nu net over. Op meer dan 10.000 meter hoogte gewoon eens bellen om smakelijk te wensen... We tetterden nog met andere whatsapp-vrienden tot de piloot ons vertelde dat het spelen gedaan was.

Amai amai, wat een rit :  Naar mijn hondengevoel zijn we van Brussel sneller in Zottegem zijn, dan het ritje van de vogel tot aan de bagagehal.  En toen was het zover.. ik stond oog in oog (als die op zijn buik ging liggen) met de eerste man met een wit kleed. Ik vroeg heel stilletjes aan Sandra of dat die meneer zijn slaapkleed aan had, maar Sandra vertelde me toen dat dit de typische klederdracht was van de mensen in deze regio..  Hier wil ik niet blijven wonen zulle,  want het is duidelijk dat we hier niet zomaar in de modder kunnen gaan spelen.

Die lieve Ilse was sneller door de immigratie en controles geraakt en had al alle valiezen met de “groen-gele” sticker van de band genomen. En plots werd het duidelijk waarom Sandra die rare kleuren op haar valies had geplakt. Allez elke modebewuste hond zag toch dat die sticker echt niet bij de kleur van de valies paste, maar tja ik wou haar niet te veel stresseren deze ochtend dus had ik mijn bakje toegehouden. Door  de hardwerkende reisleidster konden we snel vertrekken naar het hotel.. En dat was wel heel hard nodig, want het was al zondag geworden in tussen. De vogel was net iets na middernacht geland, maar nu was het al 2 uur geworden. Ik had toch gezegd dat het ritje heel lang geduurd had.

Eens ingecheckt, heeft Sandra nog snel haar kleren voor straks klaar gepakt... Want straks binnen minder dan 7 uur moeten we al gegeten en gedoucht klaar staan voor onze eerste uitstap. En je kent mijn baasje... als ze te weinig slaapt is er niets mee aan te vangen... Dus ik ga nu ook maar snel stoppen met tokkelen, want anders gaat ze nog kwaad worden. 
Dus lieve vriendjes.. Slaapwel en tot morgen

Xx
Sloefie

Geen opmerkingen: