donderdag 11 februari 2016

Dag 3 : jiha we zijn op het bootje

Hallo België,

Hopelijk zijn jullie nog niet weggewaaid. Ik heb vernomen dat mijn favoriete boom de strijd heeft verloren... Pffff, wat nu... Hoe ga ik nu achter de eekhoorn kunnen rennen en hen dan tot helemaal in de top blaffen.. En blijkbaar hebben jullie ook wat extra zwembaden ....

Deze ochtend moesten we niet te vroeg opstaan, want de afspraak was pas om 10.45 aan de receptie. Dus de wekker werd niet opgezet, maar om 8u had ik er wel genoeg van en ben ik Sandra beginnen wakker maken. Ik wou wel nog wat dingen doen als was het maar even piepen of er al reacties waren op de avonturen van gisteren. Na een snelle douche maakt Sandra de bagage bootklaar : alles was niet kapot kan en niet direct nodig was (batterijen, laders, ....) ging nog in de valies . Gelukkig mocht ik wel in de trolley en handtas blijven ;) Iets na 9en waren we dan klaar om te gaan ontbijten, maar toch eerst even een telefoontje doen ... Was dus een dom idee want uiteindelijk hebben we geen brokjes gegeten en hebben we ons nog moeten reppen om op tijd op het appel te zijn. Dit doet ze me geen tweemaal meer aan...

Om 11u was onze bus er en konden we vertrekken. Dada hotel en bootje, here we come....de rit naar de boot ging super snel en tegen 12 zaten we al aan boord. Sandra had 2 mensen die nog nooit hadden gecruised onder haar hoede genomen zodat ze de eerste dag toch niet te hard verloren liepen. Eerste stop, het belangrijkste verdiep : grote eetzaal - zwembad - .... En oh ja de bar :)  ik kreeg een melkje en Sandra nam haar een LIIT. We moeten toch direct testen of het een goede of een super cruise zal worden. Sandra toonde haar kaart en die meneer kwam met onze drankjes terug. De nieuwe sailers begrepen het niet want zij hadden wel moeten tekenen. Dus deed ze de uitleg over hoe het systeem met de zeepas werkte. en de verschillende drankenpassen. Tegen dat de uitleg helemaal gedaan was zaten we al met 14man rond de tafel en begonnen menige koppels aan het rekenwerk.  Nog 10 min later hadden de meesten een drankenpas genomen en werden er nog wat cocktails uitgeprobeerd. Ilse kwam ons vertellen dat we naar de kamers konden, maar iedereen leek zich te amuseren. Rond 17u zijn we dan allemaal toch maar richting kamer beginnen vertrekken.

Om 20u30 gingen we allemaal samen dineren, dus iedereen kreeg rustig de tijd om even van de kajuit te genieten. Ik ging op verkenning naar alle hoekjes terwijl Sandra al haar kleding een plaatsje gaf. ofwel was Sandra traag ofwel was ik snel klaar met snuffelen.we namen ieder om beurt een douche en deden onze pakjes aan .

Mooi op tijd waren we aan het restaurant. We werden naar onze plaats begeleid en de leute begon. De ober had duidelijk nog niet voldoende ervaring en had wat problemen met onthouden : sommige bestelde wijn en kregen die pas na 5x vragen, iemand vroeg vlees en kreeg vis, ... Alleen al daardoor was het een toffe avond. Sommige meer ervaren kruisvaardsters konden er wel niet echt mee lachen en vonden het niet kunnen. De kers op de foutjestaart moest echter nog komen . Op het einde van de avond moet hij normaal per koppel de zeepas en de uitgavenstaat geven. Viktor de oudste van de groep kreeg zo'n 20 kaarten met de melding "zoek de jouwe er maar uit en geef door" ik dacht even dat de buurvrouw ging ontploffen.. Sandra probeerde de gemoederen te kalmeren "alle begin is moeilijk .. " De ober kwam nadien met de meest logische verklaring : net als ons was hij deze ochtend voor het eerst aan boord gekomen en direct begonnen met werken.  Hij wist nog niet wat allemaal moest gebeuren en het was dus moeilijk voor hem om alle details nu al te kennen.  Iedereen probeerde hem wat goede moed te geven.

Nadien zijn we terug naar de kajuit gewandeld. Sandra wou me eerst niet geloven en dus hebben we een halve boot omgelopen. Ze zou toch moeten weten dat mijn neusje altijd de weg weet. Terwijl Sandra nu de foto van de vorige dagen aan het kopiëren is, ben ik zo snel als ik kan dit aan het neerpoten..

Maar nu heb ik gedaan met dagtaakje en ga ik mijn bedje opzoeken,,

Tot morgen


Geen opmerkingen: