vrijdag 26 februari 2016

Dag 7 : Dagje op zee

Auw auw,

Hier de stijve Sloefie.. Ik ben dus deze nacht op het toetsenbord blijven slapen want was een beetje te kwaad.. Sandra heeft me deze ochtend wakker gemaakt met de opmerking "Doe niet zo kinderachtig... Wie weet wat gebeurt er allemaal vandaag." Ik vond dat chantage, maar tja wie kon mij al in de ochtend voorspellen wat ik nadien nog zou meemaken.

Vandaag was er niet veel gepland, maar ging het een hele druk dag worden op de boot. Iedereen bleef vandaag aan boord.. Allez ze moesten wel want de boot was heel de dag aan het varen. Er was dus geen stress om op tijd klaar te staan voor de excursie … maar wel voor nog een goede zetel te bemachtigen. Dus we maakten ons snel klaar om te gaan ontbijten en op zoek te gaan naar een leuke zonnige plaats.

De zoektocht duurde naar mijn zin net iets te lang en ik ben dus maar in slaap gevallen. Toen ik wakker werd zat Sandra op het achterdek uit de zon (Raar baasje zenne) maar ook wel uit de wind met een lekker melkje voor haar EN voor mij. Jaja, terwijl ik aan het dromen was van botjes was Sandra naar de Koffiecorner gegaan en me een heel groot melkje besteld. Ze kan toch soms wel heel lief zijn, of zou ze zich wat schuldig voelen ?

We bleven daar een uurtje zitten en toen was ik het een beetje beu. We waren op verlof en dat betekende toch dat we in de zon moesten zitten, niet in de schaduw. Allez waar is de logica toch. Dus ik heb het voorzichtig aangepakt met een smoes. Ik diende een boompje te zoeken voor een grote behoefte en samen gingen we dan naar de kajuit terug. We lieten wel al onze dingen op de zetel liggen zodat we deze zetel toch al beschermen. Natuurlijk namen we de aaaipad en de aaihallo wel mee, want als ik een grote boom nodig heb kan dat wel even duren.

Op terugweg wou ik de lange toer doen, misschien zagen we dan wel een beter plaatstje. Toen we op het opperdek liepen kwamen we enkele bekenden tegen (neen niet Girafje :( ) en deden we onze kleine babbel van de dag. Iets verder zaten nog enkele bekenden en weer geen Girafje.. pfff zou ik hem ooit nog terugzien? In het derde groepje bekenden zat Ilse. Ik vroeg haar of ze Girafje of zijn baasjes al gezien had en ze vertelde dat ze ze beneden aan de bar gezien had. We stonden nog wat te praten en toen kwam daar de "poolboy" vragen of we een zetel wouden. Ik heb heel snel voor Sandra geantwoord want ik wou wel in het zonnetje zitten ook al betekende dat dat ik zo wel wat meer in de wind zou liggen en misschien wel geen eigen zetel zou krijgen. Niet veel later kwam die lieve boy terug met een zetel. De rest van het groepje kwam direct in actie : de zetels werden een beetje verschoven, onze zetel kreeg een goed plaatsje tussenin en Ilse zet haar super mooie "Go for cruise" schoudertas op de zetel. Ik heb het niet durven vragen, maar die zak leek me wel heel zacht te zijn en waarschijnlijk zou ik daar nog beter in slapen dan in die harde strandzak van baasje.

Terwijl Sandra naar haar zetel in de schaduw terugkeerde bleef ik toch al lekker in het zonnetje wachten. Maar amai die bleef zo lang weg dat ik me begon zorgen te maken. Uiteindelijk na een klein halfuur kwam ze dan doodleuk aangewandeld en had ze blijkbaar baasje van Giraf gezien. Ze vertelde me wel direct dat Giraf niet mee was buitengekomen en dus nog in de kajuit lag te slapen. Ik had dus niets gemist buiten wat mensenpraat. OEF.

Net toen ik dorst kreeg kwam er iemand voorbij van het personeel en vroeg Sandra een cola light voor haar en voor mij omdat ik zo braaf was geweest een LIIT. En het heeft zeker en vast gesmaakt. Ik ben er zelfs even van in dromenland geweest en toen ik wakker werd waren enkele mensen beentjes aan het eten. Hihi mijn neus maakte me nog steeds wakker wanneer het interessant wordt :) Het was BBQ op het beneden dek en het rook oh zo lekker.

De zon en vooral de win was al gedraaid en we kregen de volle lading. Samen met het minigroepje besloten we onze zetels wat te beginnen schuiven zodat we terug in de zon en wat meer uit de wind konden liggen. Na zo een manoeuvre heb je wel extra dorst hoor... dus werd er door de sterke mannen van de groep om drankjes gegaan en ik moest al niet meer uitleggen wat ik wou.

Toen de heren met de drankjes terugkwamen, zijn ze direct terug vertrokken om wat BBQ te gaan halen. mmm wat rook dat lekker toen ze terug kamen met een bord vol lekker : er lagen beentjes, worstjes en zwingskes op en bij sommigen lagen er ook nog dingen voor konijntjes. Dat lust ik niet, maar dat is niet erg want mijn oogjes hadden lekker ogende beentjes in het oog. Sandra nam me plots op en verbrak zo mijn dagdroom.. Maar goed ook want ik terwijl ik aan het genieten was van de geur was ik blijkbaar op mijn pootjes tot aan het bord getrappeld. Ze gaf me een kleine opmerking "wachten tot ik een bordje haal". En je raad dus al direct wat ik vanaf dan gedaan heb voor het volgende uur. Smachtend gekeken naar de vleesjes en terwijl geklaagdwaft. Ik denk dat het toch gelukt was want plots zei baasje "allez ik zal ook maar eens gaan aanschuiven of de Sloef stopt gewoon niet met klagen". HIHI... En ik kan jullie zeggen het was oh zo lekker... het maakte het niet krijgen van mijn beentje gisteren meer dan goed.

Na het eten kregen we nog enkele drankjes van de vriendelijk ober die begrepen had dat de groep Belgen met hun hondje (ikke dus) veel dorst hadden :) Ik denk stilletjes dat hij hoopte op een fooi op het einde van de cruise maar ik had al geleerd dat je dit bijna nooit doet... Baasje had me al verteld dat je bij het boeken van de boot al fooigeld betaald en dat ze dus HEEL HARD hun best moesten doen om nog een extraatje te krijgen. Ik herinner me dat baasje dat al een keer gedaan had aan de steward van de kajuit. Die was altijd zo vriendelijk geweest voor haar en mij : elke dag lag er een verrassing voor Sandra en een towelvriend voor mij. De kajuit was steeds proper en we dienden nooit te vragen naar ijs of zo. Hij volgde het zo goed op en hij wist precies wanneer we zouden vertrekken en terugkomen.. Alsof hij constant aan de deur stond te wachten, zodat we steeds in een propere kajuit terug konden zijn. Een keer toen het zo lekker warm was dat we op het balkon zaten, was de steward stilletjes ook drankjes gaan halen voor ons. Officieel mocht dat natuurlijk niet, maar net nadat hij onze kajuit gekuist had ( Sandra had er immers geen probleem mee dat we op balkon zaten terwijl hij werkte) was hij zo content dat hij had mogen verder werken dat hij zo snel naar de bar was gegaan met onze kaart :) De stewardess en de obers van de ze boten hadden echter nog niets supers gedaan, dus betekende dat ook geen extraatje..
Deze avond gaan we niet mee eten met de groep. We vonden dat we al zoveel gegeten hadden tijdens de BBQ dat we niet nog eens 20gangen konden opeten. Samen zijn we dan maar naar het buffet gegaan en daar enkel wat lekkere beetjes genomen. Op een kwartiertje hadden we gedaan met eten en zijn we terug naar de kamer gegaan. Daar de groep toch nog 2u aan tafel zou zitten, hadden wij lekker tijd om aan het verslagje te werken en wat te tvslapen.  Dat is tvijken maar met je ogen toe en af en toe een snurkje :) Nu ben ik wel heel moe en vallen mijn oogjes toe. Daar baasje oh zo gezorgd heeft voor mij, moet ik ook niet meer op het toetsenbord slapen.

Slaapwel lieve mensen

Sloefie

Geen opmerkingen: