vrijdag 12 februari 2016

Dag 4 : af en toe eens draaien

Zwaai zwaai,  Kwispel kwispel,



Vandaag gingen we niet met de groep op pad. Sandra ging ze wel uitwuiven maar daarna gingen we er een tete-a-tete van maken. Dus ik had de wekker als een goed hondje om 8u gezet zodat we zeker de oogjes en oortjes uitgewassen hadden en onze bekers melk (voor de blogger) en koffie (voor de fotograaf) in de handen hadden om de groep te verrassen om 9u.   “Hoe, gaan  jullie toch mee? Ah een extra tolk dat komt goed uit”.  Ik heb hen allemaal moeten ontgoochelen en verteld dat we gewoon kwamen kijken hoe ze vertrokken.

Nadat we zwaai zwaai hadden gedaan zijn we onze overlevingszak gaan oppikken. Hierin zit natuurlijk de gsm, de aaipad, mijn zwembroek en leesboekje, de zonnecrème, de zonnebril en een kleine handdoek.  Voor we 2 zetels uitzochten hebben we eerst nog even een omwegje langs het buffet gedaan. Sandra nam een eitje en ik nam mijn allerliefste brokjes. Nu waren we er klaar voor...
We trokken naar dek 10 en zochten  2 zetels naast elkaar. We namen onze boeken en begonnen te leesdromen. Om het uur draaiden we ons eens om en bestelden we iets om te drinken. Plots zag ik bekenden op het dek... De bootjesvaarders buiten de cruise waren terug. Ze waren allen enthousiast want ze hadden mooie natuur en wel 10tallen dolfijnen gezien. Maar spijtig genoeg had niemand zo een fijn beest volledig op de foto staan. 

Vandaag was het “Formal” night. Dus voor baasje geen jeans maar wel een toffe broek en ik in mijn smoking. En dat was nog niets alles.. De helft van de groep ging vanavond bij de chef aan tafel met voor elk gerecht een aangepaste wijn. Volgens Ilse kom je daar nooit met honger of dorst buiten.... Ik denk dat je er wel eens met wat na-dorst zou kunnen hebben :-) Elke schotel van het vijf-gangen menu werd door de kok zelf voorgesteld en dan konden we genieten.   Daar ik zo braaf was geweest, heb ik ook een speciale plaats op tafel gekregen van Ilse.. Als de foto’s online geraken zullen jullie wel zien waar. Ik kreeg het beste uitzicht en zag dat mijn nieuwe vriendjes en vriendinnetjes zich echt wel amuseerden. Tegen 11u was het dan dan tijd naar de kamer terug te keren en snel mijn verslagje neer te pennen.

Nu dat Sandra haar pyjama aanheeft, kan ik snel de mijne aan doen en kunnen we dodo gaan doen..
Tot morgen lieve mensen


Geen opmerkingen: