vrijdag 13 juni 2014

S6 - Dagje zee



Goede morgen liefste lezertjes,

Gisteren hadden we onze klokken een  uurtje moeten versnellen, nu mochten we het alweer vertragen. Gelijk welke hond zou er hondsdol van worden... We mochten wel uitslapen vandaag want het is een dagje op zee.  Maar als je tegen Sandra zegt dat ze mag uitslapen is ze steevast wakker om  7u. Heb haar toegeblaft dat het nog te vroeg was en dat ze haar nog eens moest omdraaien. Ze heeft naar mij geluisterd en we zijn uiteindelijk om 8u30 opgestaan. 

Daar ze gisteren te lui was om te douchen, heeft ze deze morgen daar uitgebreid tijd voor genomen. Uiteindelijk zijn we iets na 9u gaan ontbijten op ons favoriete plaatsje in de ochtend : het achterdek.  Een wafel met heel veel vers fruit afgewerkt met een glas vers fruitsap maakte vandaag ons ontbijt. Een dag zonder koffie is een dag dat niet goed kan lopen, dus zijn we samen om een koffie gewandeld op dek 11.  

Snel naar de kajuit om een badpak aan te trekken en de zak met goodies voor mens en dier te vullen en we we waren klaar voor een dagje NIETS doen. Toen we aan het zwembad kwamen vonden we het plots toch net iets te warm om een plaatsje in volle zon te zoeken. Ik gebruikte mijn speurneus en vond ons een rustig plaatsje in de schaduw dat ook niet te ver van het water lag...  Sandra bedankte mij met een lange knuffel. Onze 4 handdoeken mooi op de zetels gelegd en we konden ons installeren. Sandra nam haar leesboek en ik had me zo geïnstalleerd dat ik goed kon waken (met een half oog open)

Toen het plots 2u was vonden we het tijd voor toch iets te knabbelen. Sandra deed haar short en t-shirt aan en ging op pad terwijl ik op onze 2 zetels waakte. Mmmmm... Sandra had voor mij nacho chipjes mee en voor haar een kleine portie Lasagne.  Nadien deden we verder met het harde werk : lezen en waken.. 

Iets na 3en kwam er een dame langs die Sandra aansprak. Ik spitste direct mijn oren en stond klaar voor de aanval. De dame vertelde haar dat er vanavond in het thais restaurant een speciale actie liep. Daar het formal night was ( iedereen diende dus super opgekleed te zijn) ging er weinig of geen volk zijn in het restaurant. Daar ze toch wouden koken en opdienen mochten ze bij mensen die al eens langs waren geweest het voorstel doen : 2de keer langskomen is ½ prijs. Zo een mooie actie kon Sandra niet laten schieten, ze had immers super lekker gegeten. Dus de dame nam haar naam op en we konden tegen 6u30 terug met stokjes eten.

Om 4u werden we wakker gemaakt door een meneer die in de luidspreker sprak: we gingen door de straat van Messina  varen. Dit is een stukje zee waar Sicilië en Italië het dicht bij elkaar staan. We kregen een hele uitleg over beide landen voorgeschoteld en zagen hoe dicht bij beide landen lagen
Tegen 5u30 zijn we dan naar de kamer terug gekeerd om het smeersel van de dag af te wassen en iets deftiger te kleden. 

Het was wederom super lekker : deze keer nam Sandra een  soep, wat sushi en een eendje.. en ik mocht meepeuzelen aan de beentjes.

De service werd wel even stil gelegd toen diezelfde meneer weer door de luidspreker riep. Deze keer passeerden we Stromboli... Een eiland met nog enkele dampende vulkanen.  Met een ondergaande zon werd het eiland helemaal een sprookje.  Na het eten zijn Sandra en ik nog op het panorama dek gebleven om de zon met het fototoestel slaapwel te zeggen. 

Daar we morgen extra vroeg moeten op staan, kruipen we nu beide in onze nest... Lolifant mijn nieuwste towelvriendje houdt de wacht

Slaapwel

Geen opmerkingen: