vrijdag 7 april 2017

Dag 7 : Zeedag

Goede avond,

Amai, van zo’n dagje op zee niets doen wordt je toch moe. Deze ochtend waren we weer veeeel te vroeg op. Het was nog geen 7u en Sandra was al aan het rond wandelen. Kan die nu niet eens in haar bed blijven liggen zodat ik nog wat langer kan slapen?

Na een gezond ontbijt (een appelsiensapje en een toastje met smeerkaas) zijn we ons vertrouwd plaatsje gaan zoeken.  Ook al was er al heel veel volk rond de pool, in de schaduw vonden we het perfecte plaatsje : 2 zetels naast elkaar met langs elke kant een tafeltje. Hier kunnen we de dag wel doorbrengen. 

Sandra las nog wat verder in de Story reeks terwijl Langnekje en ik onze favoriete hobby uitoefenden: 2-voeters kijken. Maar van al dat kijken wordt je ook wel moe en dan zijn we blijkbaar in slaap gesukkeld. Plots was er lawaai en dus sprong ik recht: de baasjes van Langnekje kwamen net toe en vroegen haar hoe het ging. Langnekje deed alsof ze nog sliep zodat de baasjes haar verder lieten slapen. Slimme zet, die ga ik onthouden voor later. Een klein uurtje later kwamen ze van het ontbijt terug en namen ze ook nog 2 zetels iets van ons.

Rond de middag begint dan het middag-fenomeen: hoe ouder de mens, hoe stipter om 12u dag hij rechtstaat en naar het restaurant wandelt om iets te eten. Nu Sandra hoort nog absoluut niet bij die leeftijdscategorie dus de middagshift sloegen we over. Het voordeel van die mensendans is wel dat er ook een stoelendans aangekoppeld is waardoor R&R steeds dichter bij kwamen zetelen.

Om 2u kwam er dan plots een vreemd en toch herkenbaar geluid: mijn maagje rommelde van de honger. Sandra is dan voor mij enkele kleine hapjes gaan halen zodat ik niet recht diende te staan. Maar tegen dat mijn hapjes op waren had Sandra dan ook wat honger gekregen en besloten de mensen een hamburger / hotdog te eten van uit de pool grill.  Veel eten wouden ze niet doen, want ’s avond wordt er dan weer veel te veel getafeld.

Toen het begon op te frissen namen Langnekje, R&R, Sandra en ik afscheid van elkaar en gingen we ons wassen. We hebben ons nadien maar wat ingesmeerd met wat nazon want alles pikte een beetje onder de douche.

Na het lekker eten, is Sandra snel in bed gekropen en ik aan die korte verslag je begonnen. Morgen zal het andere koek worden want morgen hebben we een HEEL druk programma. Maar daar morgen meer over

SLAAPWEL  Lieve Lezertjes

Sloefie

Geen opmerkingen: