zaterdag 23 september 2017

Dag 3 - Portland

Hallo lieve lezertjes,

Toen ik deze ochtend wakker mijn oortjes van over mijn ogen haalde, lag de boot al aan de kade van Portland.
We dienden op appel te zijn om 9u dus we maakten ons snel klaar.
Sandra treuzelde net iets te veel naar mijn zin, dus heb ik maar wat dingen bijeengetrokken.
Eens daar bleek het dat ik het papier van Ilse niet zo goed gelezen had en we pas om 9.45 klaar dienden te zijn.
Dan maar wachten... met een grollende Sandra.

Net voor 10 uur gingen we dan van het schip. 
Bijna iedereen ging mee op pad. Enkel Willy & Marijke waren niet mee op pad.
Willy was vorige week maar ontslagen uit de kliniek en voelde zich niet zo goed.
Blijkbaar was de reis tot in Amsterdam wat zwaarder geweest dan iedereen dacht.

Ilse vertelde ons dat we dienden de wachten op de shuttlebus.
Neen niet om naar Portland stad te gaan, maar wel om tot aan Weymouth te gaan.
Weymouth is een kuststadje en is blijkbaar een van de grotere en meer bekende.

De Free Shuttle reed ons in een klein kwartier naar het stadje en dan konden we beginnen op snuffeltocht.
Eerste opdracht was de moeilijkste: welke straat moet je nemen om op het juiste pad te beginnen.
Nadat ik even alle straatjes had afgesnuffeld wees ik Sandra de juiste weg.
En daar gingen dan we onder leiding van mijn deskundige neus.
Ilse checkte af en toe het mapje, zodat we zeker op het juiste pad bleven.

We wandelden door smalle straatjes en kwamen uiteindelijk aan een strand.
Daar zag ik vele hondjes rondrennen en in het water spelen.
Ik vroeg aan Sandra of ik even mocht gaan meespelen, maar ik mocht niet.
Sandra zei dat ik me ging vuil maken en dan mocht ik niet meer mee.
Dus bleef ik met tegenzin in de zak zitten en speelde met het idee om iedereen de verkeerde kant op te sturen.
Maar dan strafte ik iedereen en ik wou enkel Sandra straffen.
Pfff. Ik zal dan maar wat bokken.

We wandelden verder en verder ... tot aan een kerk.
Dan draaiden we ons om en gingen terug.
Zie je Sandra hoe saai een wandeling kan zijn als ik niet het juiste pad kan zoeken.
Ilse nam de wandeling over en we doken de winkelstraatjes in.
Regelmatig zagen we ook racemobieltjes.
Als Willy nu zo eentje nam, kon hij met ons mee op pad. 
Maar ja we konden dat enkel huren daar en dus diende we het ook daar terug te brengen.
Pfff. Dat is dus niet de juiste oplossing 

Toen we bijna terug op het beginpunt waren, was iedereen dorstig.
En bij wonder wandelden we net een pub voorbij met een leuk terrasje.
Wat kan je nu als hond en mens nog meer willen dan in het zonnetje te genieten van een drankje?
Ik kreeg een biertje voor mij alleen... mmm dat was lekker.

Eenmaal terug op de boot, waren we op tijd voor ons dagelijks schoonheidsslaapje.
Sandra zocht de beste stoel op en ik kreeg mijn eigen plaatsje onder de zon.
Een uurtje of zo later bleek de zon wat weg te zakken en koelde het toch wel snel af.
Snel gingen we binnen om op te warmen.
Maar Sandra had het zo koud gekregen dat ze voorstelde om in het Stoombad te gaan opwarmen.
Dat vond ik een leuk idee en dus gingen we ons snel omkleden en trokken we naar de spa.

Buiten het stoombad deden we ook een spelletje brubbels maken.
Om de zoveel tijd diende je op een knop te drukken en dan kwamen er plots brubbels van onder het water.
Superleuk en oh zo lekker warm.
Oei plots was het wel heeel laat en diende we ons hard te haasten om op tijd in de grote refter te zijn.
Nu ... we mochten vandaag niet alles aandoen wat we wouden, want het was GALA-avond.
Heel veel mensen gingen zwaar afgestoft aan tafel.
Daar ik dat niet zo zag zitten, bleef ik bij de towel-vriendjes in de kajuit.
We hebben hard gelachen toen meneer de steward onze kamer kwam doen.
Hij was een beetje verbaasd toen ik lekker tussen de vriendjes zat en hem deed verschieten.

Na het eten is Sandra volgens mij nog een pintje, of was het een theetje, gaan drinken.
Toen ze uiteindelijk terug in de kajuit is geraakt, was het al dag 4....
Ze had het duidelijk naar haar zin gehad, want ze was nog liedjes van de hitlijst (Billboard café) aan het zingen
Nu dat ze haar pyjama aan heeft en ik het verslag van vandaag heb geschreven...gaat het lichtje uit

SLAAPWEL

Geen opmerkingen: