donderdag 21 juni 2018

Dag -1 : Verrast

Oei, oei, oei.

Mijn broer en ik zijn een beetje boos.

Heel boos.

En blij.

Een beetje blij.

Terwijl we braaf een frietje met stoofvleessaus aan het verorberen waren, kregen we plots te horen van ons baasjes of onze valies wel klaar was voor morgen.

Hoezo valies?

Hoezo morgen?

Moesten we verhuizen? Gingen we op reis en waren we niet geconsulteerd?

En mocht Grote Loebas dan gaan logeren op de kleem?

Mijn kleine broer Sloefie viel van de stress flauw. Of hij deed alsof. Want wanneer ik hem snuit-op-snuit beademing wou geven, was hij terug springlevend.

Wij gingen dus blijkbaar op reis. 

En wel meteen morgenvroeg.

Dat was al heel lang afgesproken blijkbaar. 

Op cruise dan nog wel.

Jipie.

En naar Rusland. 

Jipski (of hoe zeg je zoiets in het Russisch?)

En we vertrekken met de bus vanuit Vilvoorde. 

Jipie. Dan hoeven we niet te bibberen dat de Amerikaanse douane ons in de bagage vindt en ons laat deporteren of erger nog opsluiten in kooien. Want dat doen ze nu met mensen aan de grens. Niet Jipie!

En wat moesten we dan wel meedoen? Een wollen zwembroek blijkbaar en een zonnebrilzonnebril.

Wij hadden dan snel gepakt. Mijn broer en ik zijn de laatste jaren al getraind in het snel klaar zijn voor een reisje. Ons baasjes durven al eens snel een idee krijgen, en dan sta je beter klaar met je rugzakje. 

Ons baasjes hadden meer tijd nodig. We hadden hun al met zakken zien sleuren eerder op de week. En nu bleek dat ze niet content waren met hun pakkunst. Alles zat zo dicht gepakt - ons baasje Sandra is daar Belgisch kampioen in - dat er geen cadootje bij zou kunnen op de terugweg. En voor een keer was er geen gewichtsbeperking. Dat kon dus niet.

En dus werden er twee andere valiezen naar beneden gesleurd. 

En herpakt.

En nog eens herpakt.

Wij hielden wel alles goed in het oog. Kwestie dat we toch nog plaats hadden om ons te verstoppen aan de grens. 

Een ding snappen we wel niet. Een van onze baasjes wil een babushka meebrengen. In haar bagage. Maar waarom wil ze een oud grootmoedertje uit Rusland smokkelen? 

We gaan nou dodo doen. Want we moeten nog vroeger opstaan dan op een gewone werkendag. En mijn baasje speelt voor taxichauffeur en ik mag dus kaartlezen. 

Baai Baai

Tot morgen

Geen opmerkingen: