woensdag 29 augustus 2018

Dag 3 - hik hik

Goede avond hik,

Hik... ik heb een beetje problemen met het hik schrijven ...
Maar ik ga het hik proberen...

Deze ochtend mochten we wat hik langer slapen. 
Alleen hik als je ontbijt wou hik moest je voor 9u in de ontbijtruimte zijn. En als er een ding is dat je van hik mijn baasje hik moet weten... ze is wat averechts...

Deze ochtend maakte ze me wakker hik voor 6u.. zij was al helemaal klaar hik. Ze wou op het hik bovendek gaan zitten en van de natuur genieten vertelde ze me. hik. Groot was de ontgoocheling toen bleek dat hik we niet buiten mochten hik. Sandra probeerde nog te onderhandelen hik, maar het wat duidelijk “als je straks je kop eraf wil.. dan moet je dat zeker doen” ...   Ik blafte en hik blafte dat ze dat niet mocht doen... want ik ken baasje een beetje.

Mevrouw van de receptie bracht hik gelukkig ook direct een oplossing hik. De kapitein hik had toch verteld dat je steeds  naar de wielkabine kon gaan en daar hik kon gaan kijken. 
Hik zo gezegd hik zo gedaan. 

We zijn wel een paar keer van de ene kant naar de andere kant moeten gaan zodat ze goed hik alles zagen, maar hik we hebben daar heel lang buiten gezeten:)  Hik Baasje werd rustig en waa duidelijk content ... MISSIE VOLBRACHT.
Nu dat ik wist dat ze aan het genieten  was, kon ik me terug hik focussen om andere belangrijke dingen : eenden, zwanen en  duiven ...

Na wat km te varen begreep ik beter waarom we niet op het zonnedek mochten... hik... we dienden met de boot onder bruggen te varen die heel laag waren... hik. Er waren slechts centimeters vrij tussen de hekjes en de brug. Ik kom waarschijnlijk zelfs de brug aanraken hik...  

Na zo een brug gingen we meestal in de lift... hik . Ik vroeg in mijn beste “technisch”— ja ja ik kan dat blaffen als echte wereldbond —- maar de kapitein vertelde me hik dat die lift helemaal automatisch ging. Ik heb me dan maar terug gefocust op de kwak en kwakers. Hik

Om 8.30 had baasje er plots genoeg van. Hik. We hadden al veel bruggen en liften gedaan .. hik.. dus tijd voor iets nieuws.  Heel de boot zat blijkbaar aan het ontbijt op dezelfde moment. Snel een tasje koffie en een toastje voor baasje en voor mij  lekkere brokjes... hik... 

Burp, oeps sorry. Gelukkig ligt Sandra al in dromenland en hoort ze me niet :)  Focus Sloefie Focus... hik

Plots kwam de mevrouw uit de lawaaimaker weer langs “het zonnedek is open” hik.. Voor baasje en bibi het teken om naar boven te trekken. We hebben daar tot iets na 11 gezeten, maar toen vertelde die mevrouw dat we naar beneden moesten...hik

Iedereen zat dan maar in de bar hik .. die mevrouw is uit haar lawaaimaker gekomen want ze stond plots met een lollie in haar hand te praten. Hik. We gingen een spelletje spelen maar daarvoor hadden ze 10 mensen nodig. Hik.. na veel  wachten en vragen zijn het er  uiteindelijk maar hik 9 geworden : 7 filipino dames , 1 madam van de Amerikaanse groep en...  die lieve Dirk.. (ik heb me duidelijk hik vergist in hem.) . Het was een heel moeilijk spelletje : de lawaaimaker mevrouw zei enkele voorwerpen en dan moesten ze die gaan halen. Terwijl werd er een stoel weggenomen .. wie hik dus het laatste terugkwam had geen stoel meer en viel hik af.  Superman Dirk kwam steeds al eerste terug op een van de stoelen ook al werd er wel wat weerstand geboden... JIPIE Dirk won. 

Na het lunch buffet kregen we nog een uurtje voor hik slaapjes te tellen en dan was het hik tijd voor de volgende uitstap. Oortjes meenemen en we konden terug in de bus. Hik.  De Nederlandstalige en Franstalige gidsen zaten al klaar en ze begonnen direct hik aan den uitleg.  Na een half uurtje rijden was het uitstappen geblazen. We waren in Litomerice.

Mevrouw de gids was nog geen second gestopt met te babbelen en ze was hik duidelijk van plan hik om door te gaan. We wandelden en wandelden hik. Soms stopten we even voor de foto, maar we waren duidelijk op pad met een doel. Hik.

Iets voor  woef ( n.v.d.r. 4uur) stonden we voor een gebouw hik met een Zwaan op gestekend. Waf hik... we moesten afdalen in een kerker Oops kelder..  Daar stonden goudachtige koperen ketels ... ik herkende de geur.. we waren hik hik aan een brouwerij.  

We kregen wat te eten hik ... lekkere worstjes en dan de lekkere hik godendranken. De Brouwersdame kwam met 3 soorten bier : hik een  pils 5•, een donker biertje 5• en dan een iets straffe Amerikaanse  brouwsel van 7,5•  Sandra proefde  en vond de donkere het beste... 

Ik had geluk Sandra hik moest naar toilet.. en toen heb ik hik ook wat geproefd.. ik moet Sandra hik gelijk geven.. de donkere hik was de lekkerste .. hik .. 

Toen we terug op de bus kwamen, heb ik hik geslapen tot Sandra me wakker maakte  voor het diner. Volgens Sandra hebben ze hik nog een uitstap met de boot gedaan hik.. Door het te droge weer kan de boor niet varen waar hij zou moeten varnen hik.  Dus had de kapitein besloten heen en weer gevaren waar het veilig was.. 

De mevrouw van de lawaaimaker liet me weten dat echt wel tijd was voor het eten. hik. Na het diner was er nog een meneer die kaarten deed verdwijnen..

Nu dat ik hik mijn verslagje afgekregen heb, mag ik hik eindelijk mijn oogjes toedoen.. hopelijk ben ik morgen niet poes.

Waf waf

Sloefie 

Geen opmerkingen: