dinsdag 1 mei 2012

Dag 13 - De laatste tuin


Dag lieve tweevoeters,

Hier de viervoeter die wegens een stakingsactie van gisteren, besloten heeft enkel nog beknotte blogs te schrijven tot nadere datum.

Deze ochtend moesten we de laatste keer vroeg opstaan want het is de laatste dag aan land. En daar we vroeg op uitstap vertrokken, werd er zoals de vorige keren een ontbijtje in de kajuit op het terras besteld. Sandra hield het nog steeds vol om te kiezen voor gezond: pompelmoes sap, meloen, gemengd fruit en melk. Steven bleef bij de omelet met toast.

De laatste uitstap was eentje naar een tuintje... Ik hoor jullie al denken “alweer”? Jaja, mijn baasjes wilden zeker zijn dat ze voldoende over de fauna en flora kenden van Hawaï voor de volgende jaren. Na een uurtje rijden kwamen we op het terrein toe en kregen we te horen dat het ontstond door een architect die het beu was om gebouwen te ontwerpen en zich wou concentreren op zijn passie tuinieren. Samen met zijn geadopteerde zoon gebruikte hij zijn privé-stoomboot om nieuwe planten op te zoeken en dan in zijn tuintje te planten. Na een wandeling van bijna 2 uren door de verschillende ruimtes, stapten we terug in de bus en reden we naar een hoger terrein.

Daar stopte de bus terug en werden we naar een patio gebracht waar we een lekkere lunch kregen. Iedereen kreeg een beetje fruit, wat chips, wat knabbelgroenten en een sandwich: kalkoen, kaas, rosbief of vegetarisch. Voor we vertrokken wandelden we nog naar een watervalletje... Het was een waterval waar volgens de Hawaiaanse cultuur vroeger enkel vrouwen naar toe mochten.

We waren nog maar net terug op pad of Sandra lag al in `dromenland’. Ik heb haar maar wakker gelikt want we hadden nog een kleine tussenstop voor we naar de boot terug reden. We hebben een foto genomen van het ‘spouting hole’ (een gat in de rotsen waardoor water wordt naar boven gestuwd op natuurlijke wijze). Dan reden we terug naar de boot. En daar stond een enorme file om door security te geraken. Uiteindelijk zijn we aan boot geraakt en hebben we onze kajuit even opgezocht.

Snel de zwembroeken en het zwempak aan en we trokken naar het achterste dek om nog wat zon op te slurpen. Het was er zalig en ik heb wat in het water geplonsd wanneer het toch een beetje te warm werd voor mijn pootjes. Iets na 5u hadden we er plots genoeg van en besloten de baasjes eens een vroeg avondmaal te nemen. Ze kregen een tafeltje voor 2... maar ik weet niet goed wat ze aten want dat hebben ze me nog niet verteld.

Nadien hebben ze nog wat tv gekeken en was foto’s van de kaartjes gehaald. Ik heb nog wat blog geschreven en nu... Zeg ik woef woef

Tot morgen lieve lezers

Geen opmerkingen: