vrijdag 4 mei 2012

Dag 17 - Alweer een dag van 23u


Hallo lieve hondenvrienden...

Gelukkig was ik weer op tijd wakker want mijn baasjes waren vergeten dat het uur verschoof voor een tweede keer op rij. Maar ik had hun dagelijks krantje dus goed gelezen en wist dus dat ik moest zorgen dat ze wakker werden. Het was dan ook al half tien. Blaf blaf tijd voor op te staan, anders komt Made je met de stofzuiger wakker maken.

Snel kleren aan en dan ontbijten want straks is alle eten op J Sandra freewheelde wat met toast en een eitje overeasy ( een paardenoog even omgekeerd op de pan zodat het oog niet direct zichtbaar is) en Steven ging in Yoghurt staking: tot er yoghurt was met iets anders dan aardbei of gelijk welke bessensoort, wou hij geen yoghurt meer horen, zien of smaken.

Terug in de kajuit ging het typische zeeleven zijn gewone gang. En er werd beslist over wat ze zouden doen: kajuit hangen, waterbubbels of zetelslapen. Ik stelde voor om het eerste te doen, zodat we nog wat met mijn vriendjes kon spelen. En ik was even nieuwsgierig hoe mijn Sandra en Steven deze cruise ervaren hadden. We zijn immers ver op het einde van de 17daagse en dus wou ik een evaluatie. Ja, mijn baasjes worden wat analytisch op sommige moment... vooral als de zon met verlof is en het te koud is om buiten te zitten, beginnen die rare trekjes te vertonen. Beide kwamen tot de volgende conclusie: de 6 dagen volle zee zijn niet zo interessant als het weer niet mee zit. Als het mooi weer is kan je nog buiten zitten en proberen een kleurtje te krijgen. (Nota van Sandra: de staf van de boot hebben me geconfirmeerd het weer op de zeedagen is meestal grijs, koud en regenachtig). Maar volgens mijn baasjes doe je er beter aan om tot in Hawaii te vliegen (eventueel met een paar dagen aan de westkust om het tijdsverschil iets te overbruggen) en vandaar een 6-10 daagse cruise te nemen. Er zijn voldoende boten die enkel de eilanden doen en dan heb je gegarandeerd mooier weer. En om het af te sluiten enkele dagen het strand van Hawaï onveilig maken.

Plots begon ik maar voorzekerheid te blaffen wat ze hadden de tijd weer eens niet in het oog gehouden. Sandra had om 13u een afspraakje in de Spa voor wat het maar handen en voeten te laten spelen en het was 10 voor een. Dus sloeg ze het middagmaal over en vertrok. Samen met Steven ging ik naar de grill aan het zwembad wat eten halen: een hamburger en wat frietjes. Omdat we nog wat drank in de kajuit staan hadden, hebben we die daar maar opgepeuzeld. Mjam blaf mjam.

Nadien hebben we onze zwembroekjes aangedaan, maar toen zei Steven dat hij naar de warme bubbels ging en dat ik dus niet mee kon. Ik heb dan maar in de kajuit naar de golven zitten kijken en wat zitten wachten tot Sandra terug was. Sandra kwam terug met aan elke pink een schoen hangen. Ik heb me nog net kunnen inhouden om het niet te hard in de blaf te schieten. Toen ze merkte dat Steven er niet was, heeft ze ook maar haar badpak aangedaan en ook naar die warme bubbels gewandeld... met haar schoenen in de zak. Ik denk niet dat ze in de warme bubbels geweest is hoor, maar tja... Mijn baasjes zijn heel laat terug in de kajuit toegekomen met een glaasje thee met veel ijs. Ik heb snel even gesnuffeld want dat leek me geen normale thee te zijn en neen hoor... iemand weet duidelijk hoe je een IJsthee van het lange eiland moet maken... Sandra vertelde me dat ze het glas niet direct ging uitdrinken maar ging laten staan als dessert... Terwijl mijn baasjes zich klaarmaakten heb ik er een beetje van gedronken. Hihihihi en het smaakte naar meer, dus heb ik toch nog maar een slokje genomen.

Ik mocht mee naar het bovendek om iets te gaan knabbelen want ze hadden geen zin in hemd en vest en deden dus niet mee met de laatste formal nacht van de boot. Maar wat was het lekker eten. Ik kreeg van Steven een stukje van zijn steak en van Sandra een stukje raar gepaneerde kip... Ze vonden wel dat ik me wat diende te gedragen want dat ik niet al te flink naast hen liep. Hoe zou dat nu komen he... J

Eens terug in de kajuit heb ik maar direct aan dit berichtje beginnen schrijven zodat ze niet zagen dat ik van de drank gedronken had voor we vertrokken. Sandra heeft eens raar naar het glas gekeken en naar mij gepinkt... dus ik denk dat zij het wel doorhad, maar we hebben toch lekker niets gezegd. Terwijl Steven nog enkele foto’s aan het knippen en beschrijven is, is Sandra van haar dessert aan het genieten. Ik wil nog even met mijn nieuw handdoekvriendje de duif spelen, maar eigenlijk ben ik toch wel wat moe... Misschien ga ik maar beter niet spelen en ga ik beter in mijn bed kruipen

Slaapwel mijn lieve mensenvrienden...hik

Geen opmerkingen: