dinsdag 1 mei 2012

Dag 14 - Zon op zee


Hallo lieve hondenvriendjes,

Ik ben gisteren heel goed verwend geworden en deze ochtend mocht ik extra lang slapen, dus ik ga weer mijn best doen om jullie een zo goed mogelijk verslag te geven van deze dag. Deze nacht verloren we ergens in de oceaan een uurtje en dus sliepen we automatisch minder dan we dachten. Maar er was niemand die plots op de deur kwam kloppen, of iemand die plots moest opstaan... dus alles ging wat rustiger dan anders.

Uiteindelijk zijn we allen samen gaan ontbijten boven op het dek. Sandra twee toastjes met wat boter, wat fruitsap en een wafeltje; Steven wat toast met ham en kaas. Ja ja, beide baasjes hebben blijkbaar wat minder honger dan de vorige dagen. Na het ontbijt gingen ze naar het Explorer Café om een deftige koffie te halen, want na 3 dagen zonder koffie waren er duidelijk ontwenningsverschijnselen te bespeuren.

Nadien hebben ze zich op het terras van de kajuit geïnstalleerd en daar blijven hangen: Steven die wat voorbereidend werk deed voor een blog en daarna wat las in zijn derde boek van het verlof; Sandra die zich wat amuseerde met wat kruisjes te steken. En ik, ik lag lekker te zonnen in de zon. Ik moest me wel goed vasthouden want er stond wel serieus wat wind en ik wou niet de eerste vliegende hond worden. Jaja, ik hoor het al, mijn grote oren zijn goeie flappers. Das was misschien zo bij Dumbo maar niet bij mij hoor.

Tegen 2 u hadden ze voldoende op hun gat gezeten en hebben ze zich even rechtgezet en een tosti gaan eten (voor de niet-Nederlanders dat is een soort van Croque Monsieur of zo). Nadien... hebben ze zich terug op diezelfde zetel gezet. Alleen waren ze beide heel snel binnen, want de zon was van het terras weg en het was koud in de wind en schaduw. Dus besloten ze naar het bovenste dek te gaan en daar een plaatsje achter een schutsel te gaan zoeken. En daar hebben ze zich genesteld tot de zon begon onder te gaan.

Vanavond was formal night, dus dat betekende dat ze enkel opgekleed konden gaan eten in het restaurant. Nu zowel Sandra als ik wilden wel eens wat anders aan doen de strandkledij en dus werd er beslist om de formele kledij eens uit de kast te halen.

Na het eten werden de propere kleren snel terug opgeborgen en ging Steven nog wat bubbelen in het water zei hij. Sandra bleef bij mij om mij te helpen met de blog. Nu dat iedereen terug is op de kamer ga ik stoppen met het blogje van vandaag en ga ik nog wat op Sandra haar schoot kruipen.

Tot morgen lieve lezertjes

Jullie trouwe 4voeter

Geen opmerkingen: