maandag 17 augustus 2020

Nog steeds begrijp ik er niets van

 

Goede avond ,

 

Het was maandag ochtend.

Normaal slapen we iets langer want de baasjes werken van thuis.

Mimi en ik hadden VIP seats besproken voor vogeltjes spotten.

Ah ja… we zijn in Um en dan mogen we meesjes, musjes en roodborstjes tellen om wakker te worden. En soms zelfs een boomhakker specht en ook een jachtvogel, een buizerd.

Dat is normaal.

Maar niets lijkt normaal vandaag.

NIETS he..

PFFFF

 

De wekker liep extra vroeg af (het was een pre-beestjes tijdstip).

Maar niet zo vroeg dat we op verlof vertrokken.

Dus waarom die rijdende-kleerkast nu mee is begrijp ik totaal niet meer.

Bij de eerste tekenen van de lawaaimaker sprong iedereen recht.

HEIN

Normaal wordt er hier altijd nog even gesnoozed..

Vandaag niet.

Wat was er toch aan de hand ?!?!

 

Er werd snel gedoucht, brokjes gegeten en bokes gesmeerd.

Wie begrijpt hier nu nog iets van?

Ik vroeg Mimi om raad en zij dacht dat de baasjes een beetje ziekjes waren.

Aha.. Dat zou wel eens kunnen.

Zou dit symptomen zijn van die rare bolletjes-met-sprieten ?

Oei, wat nu ?!

 

Maar neen hoor..

“Sloefie ben je klaar voor een dagje bij de groene bank”

WHAT?!?

No way

 

We zijn dus de ganse dag naar den bureau gegaan.

Pootjes ontsmetten, masker opzetten, naar schermpje staren, … en in slaap vallen..

Dat was de routine die we uitvoerden.

Deze werd af en toe afgewisseld met een boompje zoeken.

Maar wat was het eenzaam.

Er was bijna niemand.

 

Uiteindelijk gingen we terug naar huis.

En in de auto pikte een raar gesprek op.

“Gaan we nu nog eens van plan veranderen?”

“We hebben nu al Plan A gemaakt”

“Hotel verandert voor Plan B”

“Het is nog steeds Oranje”

“Gaan we dat wel mogen”

 

Ik begreep er niet veel van, maar ben zeker dat de baasjes iets van plan zijn.

Maar wat?!

 

Toen we thuis de oprit opreden veranderde het gesprek.

“Wat gaan we eten?”

 

TV werd opgezet en iedereen zocht een plaatsje in zetel.

PFFF. Ik ga vandaag niet veel wijzer meer worden vandaag.

 

Dus ik denk dat ik nog even een boompje zoeken en ga ik slapen.

 

Tot morgen… hopelijk met meer informatie.

 

Slaapwel

 

Sloefie

Geen opmerkingen: