maandag 24 augustus 2020

Dag 5 - Bootje varen

 

Deze ochtend werden we wederom wakker gemaakt door wakkermuziek.

Ik denk dat Sandra nog half in slaap was want ze moest eerst haar legeruniform zoeken zei ze

EUH?

Na een douche was ze voldoende wakker voor het vertrek.

Ook vandaag gingen we buiten het hotel ontbijten.

Het superlieve meisje achter de receptie had voor ons gereserveerd in ALEX Berlin am Alex.

Dit is blijkbaar de place to be voor alle berlijnaars en bevindt zich onder de tv-toren.

Wel grappig hoor wat volgens Sandra gaan we morgen boven de tv-toren ontbijtenn.

De receptioniste had volkomen gelijk.

Het was een supergroot ontbijt met heel wat lekkers.

Naar heel wat zoet was er ook veel hartigs.

Er ware zelfs brokjes bij voor mij.

MMMMMM

Wat was ik blij.

Ik ben benieuwd of het morgen ook zo lekker zal zijn.

 

Toen we voldoende gegeten hadden begonnen we aan de wandeling.

We hadden de route op voorhad goed uitgestippeld, dus we konden niet verloren lopen.

Na een tijdje kwamen we aan onze “stopplaats” : Hackesche Höfe.

Doortje vertelde ons dat dit complex ontstond in het begin van de twintigste eeuw en 9 woonblokken met daar tussen kleine binnenplaatsjes.

Het moesten een voorbeeld worden voor modern en gezond leven en werken in de stad.

Tijdens de oorlog werd het verwoest.

Maar je ziet er niet meer veel van hoor, want het is mooi gerestaureerd.

 

Nadien gingen we verder langs de oevers van de Spree.

Daar we nog wat te vroeg waren voor het boottochtje dronken we iets op een terrasje.

OEF

Er was nog net plaats voor ons allen op de boot.

We kregen 2,5 u uitleg van de bekendste monumenten die je vanop het water konden zien.

WEEN WEEN

Even had ik de hoop dat we op een cruise vertrokken.

PFFFFF

Wat was ik ontgoocheld.

 

Toen bleek dat we in de ochtend al meer dan 6 km gewandeld hadden, besloten we terug te keren met de S-baan.

We waren immers allemaal ZOOOOO moe.

Eens aan het hotel werden de wandelrugzakken leeggemaakt.

EUH?

Wat nu?

HEY.. mogen niet mee?

PFFF

Blijkbaar was het hondjes niet toegelaten, want Mimi en ik diende thuis te blijven.

De baasjes gingen blijkbaar shoppen

IK WIL MEE dacht ik, maar ze ware weg.

Gelukkig bleven ze niet te lag weg en werden we opgepikt om brokjes te eten.

Vanavond hebben we Mexicaans gegeten en gedronken.

HIK

Ik vond dat Sandra wel een beetje raar deed in het terugwandelen.

Mimi vertelde me dat ze waarschijnlijk een beetje tipsie was.

HEIN?!?

Dat kan toch helemaal niet?

Toch niet van een glaasje?

 

 

De baasjes hebben niet veel meer gedaan sinds we op de kamer toekwamen.

Ik denk dat Sandra nog 5 minuutjes wakker is geweest.

SSSSSTTTTT

Ik ga nu stilletjes deze blog proberen te posten.

 

Slaapwel

 

Sloefie

Geen opmerkingen: