woensdag 23 september 2015

Dag 13 - nixen maakt ook moe

Daag,

Ik zit een beetje met een writers block. Ttz ik heb niet echt inspiratie om mijn dagelijks stukje te schrijven. Maar als ik niet schrijf komt er geen been op de plank, of brood, maar ik heb liever been dan brood.

Mijn plan met de drankjes was goed gelukt. En de mevrouw van de bar had extra geholpen met nog een lekkere ijstee. Hihi. De baasjes waren maar om kwart na zeven wakker. Hihi.

Maar ze hadden toch rap zich klaar gemaakt voor ontbijt en handdoek leggen. Niet dat er veel toeristen zijn maar je moet wel op tijd je favoriet plaatsje zoeken rond het zwembad.

Vandaag gingen we onder het afdak liggen. Dat was een beetje koeler voor mij en Steven en Sandra kon dan makkelijk naar het water of een plekje in de zon als het te heet of te fris was.

Ik ging het rustig aandoen. Maar eerst moest ik nog een blogje inhalen.

Na de tweede blog heb ik dan maar mijn pootjes laten rusten. Zalig. Niets doen. Zoet niets doen. Oei, dat was de titel van gisteren.

Na een klein vullingetje voor mijn maag kon ik er weer tegen. Lekker niets doen.

Sandra rende van het water naar de zon naar de koelte naar de zee. Pfff. Veel te vermoeiend.

En zon bleef lekker branden.

Gelukkig was steven ook eens naar de kamer gegaan want daar lag een briefje dat er vanavond een verrassing zou zijn in de kamer.

Nu was ik wel nieuwsgierig. Zouden loebas en loebas komen spelen? Want ik mis ze wel. Of zou ik extra spicy beentjes krijgen? Mmmmm.

Rond halfzes joeg ik dan ook mijn baasjes uit bed naar de kamer. Ik was razend benieuwd naar de verrassing. 

Ik ging al op het terras liggen om goed te kunnen zien wanneer de verrassing zou komen. De hotelkater kwam langs maar die heb ik snel doen afdruipen. 

En dan zag ik een grote plateau passeren. Jipie, beentjes!!!

Ik liep snel naar de deur. En wat had de ober allemaal mee?

Wel een karafje witte wijn, een cola light - we are 33 - een hapje met vlees, een hapje met vis en een grote garnaal in wortelpuree.

Awouhou, geen beentjes. 

En ook geen loebas. 

Snif.

Maar mijn baasjes waren heel content. Dus was ik ook wel een beetje content.

Buiten kwamen de muggetjes al dansen. Dus was het tijd om mijn "langer slapen" actieplan terug in gang te zetten.

Ik sleepte mijn baasjes mee naar de bar - het was te vroeg voor het diner - en bestelde alvast een ijstee en cola. Er was weinig volk in de bar en dus bleef de cheffin van de obers wat langer plakken en babbelen. En van babbelen krijg je dorst - ook van chips en nootjes trouwens. En dus werd er een tweede drankje besteld.

Bingo. Nu zouden ze wel tot negen uur slapen. Ha, eindelijk eens echt uitslapen morgen.

Bij het diner liep wel het een en het ander mis. Sandra stootte haar glas om, de ober was de tel kwijt en bij het pseudo-Caribisch bandje zongen een paar valse katten en katers.

Maar nu tijd voor dodo. Maar weet ik al wat doen, nix.

Sloefie

Geen opmerkingen: