donderdag 6 oktober 2011

Dag 11K : Oracle Dag 1

Hallo lieve lezertjes,

Oké… ik geef het toe… Het is moeilijk om over een gewone dag op een gewoon congres te schrijven.. Maar ik ga een poging doen :-)

In alle rust wakker worden in de stad, dat moet je kunnen. Wel ik kan dat nu zeggen, want heb dus niets gehoord van de ochtendspits. Zalig wakker geworden rond 8 u en kort surfje en een lange hete douche.. een heerlijk ontbijt genomen. Zou erg zijn als ik nu had moeten zeggen dat het niet lekker was, want ik had zelf kunnen kiezen wat ik nam. Het voordeel van een buffet zal ik maar toegeven.

Daar ik gisteren de verschillende sessies al doorgenomen had en me had ingeschreven, wist ik perfect waar ik wanneer diende te geraken. En laat me zeggen dat het zoeken van de ‘juiste’ lezing niet zo makkelijk is als het echt lijkt. De keuzemogelijkheden van vandaag alleen al, en laten we het nu even makkelijk maken in rekenen, is welgeteld 30 pagina’s lang en dan is dat elke lezing max 3 lijntjes lang. Dus als je goesting niet in het pak vind, dan zit je op het verkeerde congres.

Ik had geluk… de eerste 2 lezingen waren hier in het hotel zelf en dus was het enkel een korte afstand die ik diende te lopen en dat betekende dan ook dat ik nog snel nog even naar de Club kon om een lekkere latte . Jihah een heerlijke cafe late met een view om naar huis te schrijven in een wonderbaarlijke stad … wie kan dat zeggen?

Na de koffie was het in snel tempo naar de zaal en begon de lezing. Twee dames die kwamen uitleggen dat hun migratie van hun oude applicatie naar Oracle CRM-HR-Student perfect was gelopen op hun school en dat op slechts op 6 maanden tijd. Volgens hen was het moeilijkste stuk de permissies en de security settings . Waarom? Wel, in hun College konden proffen ook plots student worden en tja.. . iedereen kan wel begrijpen dat dit een nog al ambetante situatie kon opleveren. Maar met slechts 1 security officer voor zo’n 85000 gebruikers lukte het prima.

Na de lezing diende ik naar een totaal andere locatie .. zo’n ,5 km van het hotel, maar met iets meer dan 30 min lukte dat perfect. In die sessie kwam een Senior Director ons eens vertellen hoe Oracle de perfecte tool was om over de verschillende kanalen web-telefoon-email-sms klantenbinding te doen. Als de manier van vertellen overeenkomt met de kwaliteit van het product, dan moet ik jullie melden.. niet kopen. Amai die gast zaagde … Gevolg na 30min hield ik het voor bezien en ging ik op pad naar de volgende locatie voor een volgende lezing. En zo gaat het dus heel de dag door..

Rond 5u had ik er echt genoeg van en kreeg ik wel wat honger. Tja .. ik was te laat voor mijn lunchpakket dus heb ik braaf gewacht en een beetje water extra gedronken. Maar om 5u ben ik terug gegaan naar het hotel en ben ik gewoon direct naar de club gewandeld. Ik had zin in een tas koffie en wat er ook maar te eten lag… Groot was echter mijn ontgoocheling toen er een blad op hing “buiten gebruiken”. Luis, de gast van de club en volgens mij over de Belgische pensioen leeftijd, meldde dat er morgen al iemand langs ging komen om het te repareren.

Dus van ne goede koffie is er niets terecht gekomen, maar lekker gegeten en gedronken heb ik wel … Toen vond ik dat het genoeg was voor vandaag en ben ik naar mijn kamer gegaan om deze blog beginnen te tikken. Nu dat hij ver klaar is … kan ik hem afwerken , online zetten en de lichtjes uitdoen.

Slaapwel lieve lezertjes.

Zaza

Geen opmerkingen: