vrijdag 7 oktober 2011

Dag 13K : Oracle dag 3

Hallo Lieve lezertjes,

Deze ochtend had ik het toch extreem moeilijk om uit het warme, zachte bed te geraken. Uiteindelijk het idee van een super warme en relaxerende douche heeft me eruit gekregen.

Het tempo was extra traag en toen ik uiteindelijk de kamer verliet om te gaan ontbijten vond het onderhoudspersoneel blijkbaar ook dat ik veel te laat opstond : papiertje tussen de deur 'we willen je niet storen...laat ons weten wanneer we de kamer mogen doen' en de krant aan de deur. Ook al had ik toen veel zin om terug in de kamer te gaan en de krant te lezen, het ontbijt wachtte. Mag ik zeggen dat ik het buffet een beetje beu ben en eigenlijk gewoon ne lekker toast met zacht gekookt eitje wou of een boterham met speculoospasta? Ik ben maar braaf geweest en heb wat fruit genomen.

Eens dat ik terug in de kamer was en mij klaar had gemaakt voor een dagje congres, liet ik weten dat mijn kamer vrij was ... En lach nu niet via een knopje werd de persoon die dat verdiep verzorgt op de hoogte gebracht.. Dus nadat ik het knopje drukte, dook er plots een kopke van uit een andere kamer en zie toen ik voor bijliep "have a nice day Mrs Keppens"...

Woensdag betekende dat ik deze ochtend bijna de hele tijd in het hotel mocht doorbrengen en 2 maar moest verkassen naar een van de grote zalen van het conventiegebouw. Van vorige keer had ik me herinnerd dat ik de lezing van Larry zo goed als zeker niet in de zaal ging volgen, want dan zie je bijna niets, maar gewoon via de laptop of via een van de grote schermen in een van de andere zalen.

Na de hele dag lezingen was het dan tijd om toch eens iets anders te doen dan enkel naar lezingen te gaan. Ik had een kledingwinkel gezien waar ik zeker eens binnen wou springen en daar ben ik dan maar toegestapt. Ook al was het een "Big & Tall for Men" ze waren vriendelijk en hebben me denk ik aan leuke dingen geholpen. Tot daar het perfecte verhaal. De rekening werd gemaakt en betaalde met mijn Visa. Nog steeds een perfecte score... Maar dan ... Diene vent van de winkel drukt om de een of andere duistere reden op "CANCEL". Gevolg : de visa kaart wordt wel gecrediteerd en dus kan hij helemaal op nieuw beginnen met ingeven. Je zou zeggen boif niets erg. Klopt, maar toen hij de betaling terug wou doorvoeren weigerde zijn betaalautomaat het bedrag nogmaals van mijn Visa af te nemen. Zelfs met het bellen naar de lokale Visa geraakte je niet verder dan "een NEEN van de IVR". Ik heb dus bijgevolg toffe kleding gezien, maar heb ze niet niet mee. Ik bel donderdag even naar Visa Belgiƫ om na te kijken wat er aan de hand is en we hebben afgesproken om vrijdag rond de middag het nog eens te proberen.

Zeer teleur gesteld ben ik naar het hotel terug gewandeld en even de Club binnengesprongen voor een bakje troost. Maar... het is duidelijk ... Woensdag is niet mijn dagje: het koffiemachine was nog steeds stuk en 'morgen' ging het gemaakt worden.


Dat Steven Jobs gestorven is... daar kan me hier niet meer naast kijken : Overal worden extra journaals gestart; Het hotel leek plots zo veel stiller. Iedereen vroeg aan iedereen "hebben we dat goed gehoord? dat kan toch niet, de dag na de nieuwe lancering,..."

Enfin... ik heb het allemaal niet aan mijn hart laken komen... Even nog iets te eten en te drinken, dan warme kleren aan te trekken en naar de bus te gaan. De bus zou je dan tot 'Treasury Island' rijden, waar iedereen kon genieten van een concert van Sting gevolgd door Tom Petty and the Heartbreakers. En nadien kwam Dave Wakeling & The English Beat ook nog eens langs.


Maar... Jullie hebben me al vaak zot verklaard en ik weet niet wat jullie nu gaan zeggen op het volgende :

Eens uit het hotel was het normaal 3 meter tot aan de bus... Leuk, perfect makkelijke en veilig oplossing voor het opgaan en het afkomen. Maar ze hadden zicht volgens mij serieus misrekend. Er waren zo'n 152 bussen voorzien om iedereen naar daar te krijgen, maar ik denk niet dat ze de toeloop verwacht hadden. Ik ben gaan zoeken naar het einde van de file want ik wou nog steeds naar het concert gaan. Toen ik na 2 blokken het einde begon te zien, begon ik me te realiseren dat met 50 personen per bus, en met een bus om de 5 min vertrekkend... ik daar nog makkelijk 90 minuten of meer ging staan. Sting speelde als eerste en stond geprogrammeerd tussen 8u15 en 9u50. Nu ik hoor graag Sting, maar ik ga geen 90 min in de rij staan staan om dan eigenlijk op het einde van zijn show pas toe te komen. En sorry Tommy maar voor jou deed ik zelfs geen effort. Dus jullie begrijpen het al : heb een wandelingetje gemaakt van zo'n 3 blokken rond het hotel en dan terug naar mijn kamer gewandeld.

Ik heb mijn laptop genomen en terug tot aan de club gewandeld. Luis - de super vriendelijke persoon - heeft me een lekker koffie gezet en die heb ik nu net uitgedronken. Nu dat de blog klaar is, kan hij online gezet worden en kan ik ook afsluiten voor de dag.

Slaapwel lieve lezertjes

Zaza

Geen opmerkingen: