zondag 11 oktober 2009

Dag 2 - Toeristje spelen

Good morning ....

amai was dat vroeg dag... rond de 6en was ik klaar wakker en begonnen de hersennen te denken aan wat ik allemaal kon doen... dus maar de laptop wat genomen... en de ontvangen berichten snel beantwoord.

Daarna kleertjes aan, en aan een typische amerikaanse toeristen dag begonnen. Een ontbijt bij Starbucks genomen, bij Walgreens wat water en frisdranken opgepikt zodat de frigo een beetje gevuld is... en dan .. tja.. wat dan..

Na weken van werken, werken en nog eens werken... begon ik plots te begrijpen dat het echt verlof is en dat ik dus mijn tijd iets anders moet doen dan werken... Raar gevoel....
Het weer was niet zo schitterend, dus aan het zwembad gaan liggen was geen optie.
Voor een boekenwinkel, klerenwinkelm ,... was het dan weer te goed weer.
Er was wel een airshow, maar die begon pas na de middag...
Wat rond wandelen leek me te normaal, dus heb ik bij de 4 bedrijven die hop on- hop off organiseren gaan luisteren en de bester - volgens mij - er uitgepikt...


Na een tijdje zijn we aan de golden gate toegekomen... en ik vond van mezelf dat ik even een luchtje moest scheppen... (ale. een luchtje scheppen is niet correct, want ik zat bovenaan in de dubbeldecker dus lucht genoeg gehad). Dus heb ik de golden gate maar te voet overgestoken... Op regelmatige tijdstippen wordt je op de brug wel herinnerd aan wanhoopsdaden die mensen plegen van op de brug....



Maar geen getreuzel.. De brug over dat was mijn doeltstelling. Wat was dat lawaai nu weer , dat boven mijn 'rustgevende' muziek uitkwam.. Aja.. de luchtshow ... totaal vergeten..

Ik zal mijn goed hard maar tonen voor Steven en heb enkele foto's extra geschoten. Toch lief van mij, .. al zeg ik het zelf..


Nadat ik de brug langs 2 maal overgestoken was, vond dat ik genoeg gewandeld had en de Hop on - Hop off wel terug kon nemen.. Volgende stop plaats : een winkel voor een extra geheugen kaartje en een koffietje.. want boven op de bus is het toch wat te koud geworden..

Het verkeer zat wel zodanig in de knoop, dat ik het laatste stuk maar verder wandelde.. want de einde luchtshow was een ramp voor het verkeer... Maar tja .. bij val avond zijn foto's van de stad meestal ook wel mooi, ale.. we gaan nog maar eens een ritje rond gemaakt.. Ik moet wel zeggen, ik had veel beziens toen ik als enig naar bovenaan in de bus ging zitten.. ( maar ale.. door een venster kun je toch geen goede foto's trekken.)



Na de Golden Gate vond ik het tof een beetje te koud geworden en ben ik dan maar beneden gaan zitten. Als beloning ben ik dan maar tot Piuer 39 gewandeld en me daar getrackteerd op een Long Island Ice Tea ...

Na daar nog iets klein te eten, vond ik dat het laat genoeg was om naar de kamer te gaan en in slaap te vallen...

Geen opmerkingen: