dinsdag 13 oktober 2009

Dag 3 - parade, airshow en andere dingen

Hi, (of beter : hallo)

Aiaia, om 5 uur was ik weer klaar wakker. Toch een beetje vroeg voor op te staan, dus heb ik mijn laptop maar genomen en wat zitten surfen. Nadat ik gisteren enkele winkelstraten had afgelopen opzoek naar RadioShack, bleek dat er eentje was op 3 straten van het hotel. Dus een kleine wandeling later en een beetje rondkijken verder,vond ik de winkel een beetje weggestoken in een shopping mall. Daar bleek dat de regel nog steeds geldig was: een nieuwe gsm (met sim) is goedkoper dan enkel een nieuwe simkaart. Tja.. economie was ooit een hoofdvak, dus was de beslissing snel gevallen : een nieuwe GSM. En wat doe je met een gsm ? Juist ja, naar Steven bellen en wat bleek : Niet thuis... Dan maar eens naar mijn ouders geprobeerd, en oef... toch iemand die opnam :-)

Daar een van mijn collega's, die mijn backup mag spelen, tot en met vorige vrijdag met verlof was, hadden we afgesproken elkaar te bellen om zondag. Nu dat ik mijn amerikaanse nummer had, ben ik terug naar de kamer gegaan en hebben we alle openstaande dingen met elkaar overlopen.

Gisteren hadden de Blue Angels forfait gegeven op de vliegshow, maar vandaag gingen ze zeker hun kunsten laten zien... Dus na dat ik al mijn telefoontjes en sms'jes afgewerkt had, was het juist tijd om de start van de vliegshow mee te maken. Maar toen ik het hotel buitenstapte, was er parade voor de deur aan het voorbij trekken. De Italiaanse parade had weg van een soort van carnaval, gecombineerd met een parade met oude wagens en muziekkorpsen uit de buurt. Een ding was zeker, het verkeer zat serieus in de knoop en dat zou nog wel even zou blijven.


De parade was juist gedaan en de vliegshow was langzaam naar zijn hoogte punt aan het gekomen en dus was het tijd om snel een goed plaatsje op te zoeken. Het weer viel niet zo goed mee, maar de vliegers toonden hun kunstjes. Amai, sommige moeten toch een goede maag hebben en over een groote portie lef.. Maar de Blue Angels waren de max.


Na de show vond ik het tijd om toch eens de shuttle bus te nemen. Sinds deze ochtend staat er een bus om de 10 minuten voor deur om de mensen die naar het congres willen tot daar te voeren.. De rit duurde zo'n 40 minuten, terwijl het maar zo'n 20 minuten zo mogen geduurd hebben, daar iedereen ook van de vliegshow naar huis trok.
Oef ik wist mijn email adres nog, want dat was alles dat je diende te kennen om je in te schrijven op het congres. In ruil voor dat adres kreeg je op 2 verschillende plaatsen de badge en het rugzak met inhoud.

De terugrit was een pak sneller en dus kon makkelijk kiezen waar ik iets wou gaan drinken en eten. Hier in de buurt zijn zoveel verschillende restaurants dat je niet twee maal naar hetzelfde restaurant moet gaan. Na het hotel, het Hard Rock Cafe, vond ik dat ik nog even wat herinneringen mocht halen uit mijn studietij : Hooters is hier juist achter de hoek en zouden de chicken wings nog steeds zo lekker zijn. Ik kan je nu confirmeren, de wings waren hot en verschikkelijk lekker.

Voila, zo zag er mijn 3de dag uit.. volgepakt met totaal verschillende dingen, ...

Tot morgen,
Zaza

Geen opmerkingen: