zondag 18 oktober 2009

Dag 7 - Oracle Openworld IV

Laatste dag van het congres, maar we gaan er nog eens helemaal voor.
Om 9 uur was ik al in Moscone toegekomen en ben ik vandaar uit verder gewandeld naar het Palace Hotel.
Vandaag vertoefde ik vooral daar want de sessies die ik koos gingen vooral over kwaliteit van de applicatie en hoe dit te bewijzen. Blijkbaar had Oracle daar ook nu een set van tools voor gemaakt en daar wou ik nu wel eens het fijne over weten.

Tussen de sessies door even snel naar mijn mails gekeken, een koffie gedronken en iets gegeten, want veel tijd was er echt niet... Sommige sprekers hadden het blijkbaar moeilijk om niet uit te lopen.

Om 4 uur was het dan zover... Het congres werd officieel afgesloten... En hoe kon je dat nu beter doen dan via een fuif. Tot 6 uur kon je eten en drinken zoveel je maar wou en kon je luisteren naar een groepje van Oracle mensen die nummers van je jaren 80 - 90 speelden... Amai die waren goed en ze hadden zeker geen vrees voor zo'n massa te spelen.

Iets voor zessen wou ik dan met de bus naar het hotel, maar dat lukte dus niet. Al het verkeer was tijdelijk verboden rond het Moscone Center omdat President Omabama in het hotel juist naast het congrescentrum zat en we dus dienden te wachten tot de veiligheidsmensen hun akkoord gaven. Van heel in de verte (zo'n 100 meter) heb ik den Obama dus kunnen bewonderen. Hij was wel omringd door een troep veiligheidsmensen, maar toch. ik was erbij :-)


Eens op het hotel was het schitterend weer en wou ik van de zonsondergang profiteren... Dus snel de ene rugzak in de kamer gelaten en de andere rugzak genomen en op pad. Oei opkomende mist... Stilletjes hoopte ik dat ik toch nog iets kon zien en ja hoor... Het duurde niet lang voor de ik de perfecte plaats gevonden had om de golden gate EN alcatraz in de mist te kunnen bewonderen .



Nog even verder door fishermans warf gewandeld en dan langzaam terug gewandeld naar het hotel. Een foto'tje bij nacht van Ghirardelli's - chocolade producent bij uitstek - mocht natuurlijk niet ontbreken.



Vanaf morgen ben ik officieel in verlof... oei dat gaat vreemd doen...
Ik zal maar eens goed nadenken vannacht wat ik met deze vrije vrijdag ga doen...

Geen opmerkingen: