zaterdag 3 augustus 2019

cruise 13 ... een geluk of een ongeluk


Hallo lieve Blogvolgers,

Ik denk dat we ver gaan vertrekken op reis...
Ik heb de details niet zo goed begrepen maar de rollende kleerkast is nu al 2 maal in de auto geduwd en 2 maal uit- en in geladen.
Toen we woensdag alle kleertjes aan het bijeenzoeken waren, dacht ik YES we zijn ver weg.
Maar het kleine rolwagentje waar ik me telkens wegsteek bleef leeg en onaangeroerd.
Hein?!?

Toen ging die grote rolkast in de auto en reden we gewoon naar Mimi.
Daar bleef ze enkele dagen gewoon dicht staan.
Allez,  wat is er nu aan de hand?

Vrijdag na een dag hard werken voor de groene centenmachine sprong Sandra plots in actie.
Die rolkast ging open en er werden nog dingen bijgeduwd.
Ook mijn verstekelingsvehikel werd gevuld...
Het komt goed.... Er is nog plaatsje voor Mimi en mij. Lieve Honey vond ook een zacht plaatsje.
Zou het dan toch snel gebeuren?

Zaterdag kropen we met ons drietjes uit onze schuilplaats en hielpen we Mimi en haar baasje.
Het begon een leuk spelletjes welles-nietes te worden :
Zou ik deze T-shirt meenemen?
Neen
Zou ik deze dan meenemen?
Ja
Zou ik 2 trainingsbroeken meenemen?
Neen, 1 is voldoende
...
Het ging een heel tijdje door...
...

Plots gingen de roldingen terug dicht...
Terwijl we naar beneden strompelden telde ik.
1
2
3
4
5
..
Oh my God
...
5 roldingen
...
Hoe lang gaan we wel weg?
..

Ik probeerde me het verleden te herinneren.
We gaan nu wel een lange tijd op patrouille maar 5 ?
Mimi vertelde als een hond in opleiding:
- 2 rolkasten met kleertjes
- 1 rolkast met schoenen ( Wat ?!?!?)
- 1 smeersel- en kleurendoos
- 1 elektriciteitsdoos

Het heeft wat geduurd voor ik het laatste begreep...
Maar het was niets anders dan ons plaatsje waar we op de camera, de aaaaaipad en de aaaaitop waken.
Pffff.
Ik zal toch nog wat werk hebben.

In mijn avonturiersbestaan heb ik toch nooit zo veel moeten bewaken hoor.
Gelukkig zijn we met 3 ( Allez  Honey is nog veel te braaf)
En toen begon ik te mijmeren over de vorige jaren.

Ik begon te tellen op mijn pootjes en kwam aan 12 boottochten.
Ja ja
Jullie lezen het goed...
12
Niet allemaal met Didier en Ilse ... want in het begin gingen we steeds alleen op pad.
Maar toch 12
...

Daar ook mijn baasje het moeilijk kon geloven, hebben we de koppen bijeengestoken.
Baasje maakte het tabelletje en ik vertelde wat ze zich niet meer herinnerende.
Het leuke is wel dat we nu een mooie samenvatting hebben met elke keer een handje naar de foto’s.
De laatste 2 zijn nog van Mijnheer Didier want daar zijn de drukke baasjes nog niet geraakt. 😕


Cruise #LinerWanneer?Hoe lang?Waar
1
Holland America
7/05/2009
9
2
Celebrity Cruises
25/04/2010
15
3
Holland America
19/04/2012
17
4
Celebrity Cruises
1/06/2014
15
5
Norwegian
8/03/2015
6
6
Royal Caribbean
8/02/2016
6
Dubai
7
Celebrity Cruises
13/11/2016
8
8
Oceania
31/03/2017
10
9
Holland America
17/09/2017
16
10
Celebrity Cruises
19/06/2018
12
11
CroisiEurope
26/08/2018
8
12
Celebrity Cruises
6/01/2019
14
13
Holland America
4/08/2019
14
IJsland


En plots komt het besef... 13de keer met de boot..
Oho...
Als dat maar goed komt...
Maar dan vertelt Mimi dat haar geluksgetal 13 is en dus dat het een super leuke reis zal worden.
Ik ben benieuwd.
.....

Zoals jullie zien heeft baasje toch enkele favoriete bootmaatschappijen en locaties.
Maar ik ben wel blij dat het niet altijd ver bleek te zijn...
Soms met vliegtuig soms enkel met bus .
Wat een leuke tijd dat bootreizen..
....

Van dat opzoekwerk ben ik moe geworden
Dus ik ga een powernapje doen

Tot later
Sloefie


Geen opmerkingen: