zaterdag 17 augustus 2019

Dag 14 : Inpakken op zee

Hallo lieve bloglezers,

Vandaar nog eens een dag dat alles kan en niets moet.
Dus uitslapen en je nog eens omdraaien was het eerste wat we deden.

Eens we allemaal dan toch eens tegelijk wakker waren stonden we op.
We maakten ons klaar voor een dag op volle zee.
Maar voor je iets doet, moet je wel eerst wat eten.
Dus we gingen naar het buffet was lekkers zoeken.
Maar met lege handen gingen we terug naar onze ontbijtplaats bij uitstek : de Pizza dive in.
Daar namen we allemaal een bagel.
MMMMM

Terwijl wij even een wandeling gingen doen op het bovenste dek, gingen de 2 baasjes op bezoek in de keuken.
Nu ik weet het niet bij jullie... maar ik weet wel wat ik het liefste doe.
Ale zeg nu zelf.
Wil jij de binnenkant van het schip zien tussen de potten en de pannen?
Of ga jij - zoals ik - liever achter de meeuwen hollen en ze wegjagen van de boot.

Daar we laat ontbeten, besloten de baasjes de lunch met de kapitein te skippen.
Hopelijk vond de kapitein het niet te erg, want tja hij had hen wel uitgenodigd.
In de plaats werd de kajuit omgedoopt tot een grote winkel.
Overal vond je kleren : deze jas moet niet mee, deze T-shirt moet zeker mee, deze jeans weet ik nog niet.
Het duurde en duurde en duurde.
Omdat wij ons verveelden, zijn we terug naar buiten gegaan.
Net op tijd was de kleerkast voor Frankrijk klaar.
Wanneer zouden ze de rest doen?
Niet nu, want om 13.30 dienden we op het appel te zijn.

Samen met de andere vruisers kregen we uitleg over de laatste avond aanboord.
We kregen nog een samenvatting van alle uitstappen te zien via foto’s die ze hadden genomen.
Nadien werd er nog even gedroomd over volgende cruises.
Ik ben benieuwd of mijn baasjes al iets besloten hebben?
Ik heb wel verschillende mooie dingen gezien, maar tja ik beslis niets he.

We waren een beetje benieuwd wat voor weer het was.
De kapitein had immers gezegd dat er veel wind ging zijn, maar wel wat zon.
Dus we gingen op het achterdek even uitwaaien.
En de kapitein had alweer gelijk.
Mooi maar fris.
En dus kregen we weer kou.



Om de reis op een correcte manier te eindigen en omdat het de laatste keer was, mochten we mee naar bubbelland.
Eindelijk kregen we te zien waar de baasjes waren als ze gingen bubbels gingen blazen.
WOW het water was warm
en wel mooi hoor hoeveel bubbels ze konden blazen.

Na de bubbels was het dan toch tijd om aan het laatste deel te beginnen.
De rest van de kleding, alle technische snufjes en alle potjes en zalfjes opbergen.
Tegen deze nacht 00.00 dienden de kleerkasten allemaal buiten te staan.
Nu, het is gelukt hoor.
Net voor het eten was ook de laatste kous op de juiste plaats geraakt.

In alle rust genoten we nog eens van de lekker keuken.
Deze keer besloten we wel wijselijk wat lichte dingen te eten.
Eens terug in de kajuit, werd een laatste spotcheck gedaan.
Schuiven leeg ? Check
Kasten leeg ? Check
Badkamer leeg ? Check
Kluis leeg? Check
GSMs klaar? NOPE

Sandra kwam in actie : snel nog een kabeltje hier en een stekker daar en de GSMs zouden tegen morgen ochtend klaar zijn.
Terwijl de kleerkasten buiten werden gereden, heb ik snel dit korte verslagje gemaakt.

Daar we een dagje op zee zaten, was er niet zo veel te doen .. en dus ook niet te veel te schrijven.
Ikke blij.
Mijn pootjes doen pijn van de lange dagen schrijven.
En nu...

De laatst keer bij Piggy.
Oh wat ga ik hem missen

SWEET DREAMS

Sloefie en de anderen

Geen opmerkingen: