vrijdag 16 augustus 2019

Dag 13 - Bergen en mijn verre neef

Goede avond iedereen,

Deze ochtend dienden we maar om 8.30 klaar te staan dus er werd een beetje uitgeslapen.
Allez uitgeslapen
De lawaaimaker stond om 6u30 zodat we rustig konden wakker worden en ontbijten.

De baasjes besloten te ontbijten bij den Dutch : 2 krentenbollen en  2 chocolade croissants.
Ik snap ze toch niet helemaal hoor.
Als ze in België naar de bakker gaan verlangen ze naar exotische dingen.
Maar als ze dan mijlen ver van de bakkers zijn.... gaan ze eten bij den Hollander.
Begrijpen jullie dit?

De boot lag in de container haven.
Ja boot ...
Meneer Didier had ons nog eens uitgelegd wat het een vissersboot is en een cruiseschip is..
Maar als de boot dan tussen de containerboten ligt en tussen de vissersboten...
Wat is het dan ?
Boot toch?
Enfin voor mij waren we op weg met een boot.

Eens van boord werden we in een shuttle geduwd zodat we veilig de stad in konden.
De GFC chief wist blijkbaar heel goed zijn weg want deze keer was er geen mevrouw oranje bij.
We wandelden tussen oudere huisjes. 
De ene al wat schilderachtige dan de andere.

Toen we halt hielden om zo een huisje te bewonderen, zag ik een verre neef van mij.
Ik kwispelde en blafte vriendelijk naar hem.
Na een kort gesprek ging hij akkoord om wat te poseren voor de foto’s.
Zalig deed hij het... 
Een beetje kop naar links blafte ik. 
Iets rechter op ging ik verder
En daar zat ze dan... Perfect opgesteld
Iedereen nam er zeker 10 foto’s van.
Nadien ging ze er nog wat bij liggen om de prestatie nog indrukwekkender te maken.

Nadien wandelden we verder over mooie keien en grote boompleinen.
Oh, wat zou ik hier graag mijn stempel achtergelaten hebben.
Maar ik was bang dat baasje ging kwaad zijn.
Dus ik wandelde flink verder.

Toen we aan het marktje op de oude haven kwamen, kregen we 15 min vrij.
We zijn alle kraampjes afgegaan en hebben voor mijn broers lekkernijen meegenomen.
Een worst met eland, een met rendier en een met walvis.
Ja je zou denken hondjes eten geen vis, maar de walvis smaakte echt naar vlees.
We gingen natuurlijk ook wat rondkuieren op de kade om mooie foto’s te schieten.

Nadien gingen we de oudste werf van Bergen bewonderen : Bryggen. 
Deze werf is heel mooi gerestaureerd en herinnert iedereen aan het belang van de stad in de jaren stilletjes.
Het is zo mooi gedaan dat het een Unesco erfgoed werd.
Na door de steegjes te kuieren, zochten we een mooie set van oormerken uit voor Sandra.
Nadien dienden we dringend wat boompjes te zoeken.

Voor ons hondjes ging dat snel, maar de baasjes dienden wel een half uur aan te schuiven.
PFFFF
Gelukkig konden we met ons drietjes wat spelletjes spelen.

Nadien gingen we met de vlooienbaan naar het 300 m hoger gelegen gedeelte van Bergen.
De Floyen berg geeft je uitstekend zicht op de stad en de haven en het begin van de fjorden.
Normaal zouden we daar wat gaan rondwandelen, maar onze maagjes knorden.

De baasjes hebben daarom wat hete worsten gekocht en samen met een biertjes hebben we dat lekker opgesmuld. We mochten van meneer Didier kiezen of we de teleferiek terug naar beneden namen of een fikse wandeling deden.

Tegen het einde van de reis wordt een hond al wat moe en dus werd besloten de makkelijke weg te nemen.

Eens terug aan boord gingen we naar mevrouw Vat om wat centjes terug te vragen van onze aankopen.
Deze keer kregen we de centjes direct terug en diende we niet te wachten tot de visa kaart afgerekend wordt.
Dan gingen we snel naar ons terras om de uitvaart tussen de vele eilanden te kunnen zien.
Maar Jezus.
HET WAS KOUD
Sandra probeerde het nog even, maar neen te koud om buiten te blijven.

Als je kou hebt moet je opwarmen, dus gingen de baasjes bubbeltjes blazen.
Maar blijkbaar was het water toch wat frisjes en dus gingen ze naar de sauna.
De sauna stond nog maar net terug op en was dus koud, dus gingen ze op de hete stenen liggen.
Die stenen waren spijtig genoeg niet echt lauw en dus...
Gingen ze snel terug naar de kajuit voor een hete douche.

Het was de laatste gala avond dus zochten we allemaal onze mooiste kleertjes uit.
Sandra deed zelfs haar oormerken in ...
Voor we aten gingen we nog naar de show kijken.
Maar... het wat Miauw miauw 
Niet zo mooi en niet spectaculair, dus we verdwenen snel van onze plaatsen. 

De baasjes werden ook wel heel hard verwend in het restaurant.
Iedereen besteld zich een Surf en Turf , een beetje vlees en een beetje vis.
Meneer Didier had ook aan onze ober gevraagd of we nog wat meer surf konden krijgen.
MMMM
Het was lekker.
Daar we zo veel lekkers hadden opgegeten was er geen plaats meer voor dessert.
PFFFF geen verbande crème of ijslekker.

De baasjes hadden deze ochtend gezegd dat ze nog eens naar de pianobars wouden gaan.
Dus we stonden al klaar met ons verlanglijstje van liedjes.
Maar ze waren te moe
SPIJTIG
We gingen dus maar direct naar de kajuit.

Snel de pyjamaatjes aan en dan bed in.
Nu dat ik mijn werk afgekregen heb, mag ik terug bij Piggie kruipen.

SLAAPWEL

Sloefie 

Geen opmerkingen: