zondag 4 augustus 2019

Dag 01 - Op weg naar Amsterdam

Hey hey,

Gisteren was ik in slaapgevallen net na het tellen van cruises.
Sandra moet me op een bepaald moment rustig in de auto gelegd hebben, want ik werd wakker op de neus van mijn grote broer Loebas samen met Mimi, Honey en Groote broer.
We zochten samen een boompje op en dan vielen we allemaal terug in slaap.

Plots,
Tuut tuut tuut.
Welke lawaaimachine maakte er nu zo veel lawaai?
Die herkende ik niet zo goed
...
Ah ja dat is die van Mimi
....

Ik was duidelijk nog niet helemaal goed wakker want het duurde even voor mijn eurocent viel.
We gaan op reis....
Snel snel..
Iedere pelouchen en menselijk wezen wakker maken was mijn taak.
OPSTAAN blafte ik..
Niets
...
OPSTAAN LUIE SLAPERS...
WE GAAN OP REIS...
...
Stommel stommel
Ik hoor de menselijke boompjes lopen.
Zoals naar gewoonte waren wij de kleintjes sneller klaar dan de grote.
...
Ah daar is Steven..
Ook al heeft hij geen echte taxi voiture meer, hij is de taxirijder van dienst.
En weg waren we.

Eerste stop Vilvoorde Plage
Daar zouden we de rest van de mensenbende ontmoeten en ook Mijnheer Didier en Mevrouw Hilde.
Ik ben echt wel benieuwd of Didier me nog kent en of Hilde zo leuk is al werd gezegd.
De rolkasten werden verhuisd van de auto in de grote bus.
“Dag allemaal, ik ben Sloefie, de bloggende hond”
Zo heb ik alle 25 medereizigers begroet.
Oh maar daar is Paula en William.
Die ken ik nog van de Rusland cruise.

Om 8u stipt zijn de bus tuut tuut en weg waren wij.
De eerste stop was ‘t stad want daar kwamen nog enkele mensen erbij.
Eens die in- en opgeladen waren we dan echt weg.
Didier begon zijn grote speech af te steken ...
En ..
Ik dommelde in

Wakker worden Sloefie we gaan ontbijten.
Dat moesten ze maar 1x zeggen hoor.
Ik verlekkerde me al op die typische brokjes en spekjes.
Maar aan de MacDo stond zo veel jeugd dat we aan het normale restaurant aangeschoven.
Snif Snif
...

De reis ging verder en ik dommelde weer in.
De laatste werkweek had me echt moe gemaakt.
:@

Sloefie wakker worden, we gaan inchecken.
Hein?
Ik was maar eventjes ingedommeld dacht ik, maar plots was het dus wel een uur later.
Braaf stapte ik van de bus af en ging ik de roltrap op.

Euh? Links boot , rechts boot
Welke boot is de onze Sandra?
De Ms Rotterdam lag ook aangemeerd, poep tegen poep tegen onze boot de Ms Nieuw Statendam.
Ja ja geen New maar Nieuw.
De maatschappij is blijkbaar van oorsprong Nederlands ook al is de hoofdzetel nu in den Americ.

De vorige schipbewoners waren vlot van het schip geraakt en daarom mochten we direct op zoek naar de kajuit.
Pfff moeilijk hoor.
De eerste dag zijn alle geurtjes nieuw en vind ik de kajuit niet.
Maar eens Mimi, Honey en ik ons terrein hadden afgebakend zal het sneller gaan.

Mimi was heel zenuwachtig
Ga ik wel zeepootjes krijgen
Ga ik wel mijn boompje vinden
Ga ik wel goed kunnen waken met al die nieuwe geluiden om me heen ?

Maar eens we de kajuit samen wat verkend hadden, werd ze wel rustig en genoten we samen van de nieuwe woonst.
Net toen we de hoekjes wilden besnuffelen, wilden de baasjes iets gaan drinken en zelf op verkenning gaan.
Wij mochten in de kajuit blijven omdat we al zo flink waren geweest.
Ik ben fier en trots ...

Om half twee werden we snel opgepikt en gingen we samen naar onze eerste officiële bijeenkomst.
Neen niet de AA maar de GFC.
Hilde , blijkbaar het vrouwtje van Didier, ging de rondleiding geven op de boot.
Na een uurtje luisteren waren de baasjes een beetje afgeleid door de lekkere geuren van koffie en gebak …
En de baasjes waren niet meer te houden.
Rondleiding gedaan ...
...

We mochten mee naar het voor hondjes verboden gebied : de Spa.
Stilletjes diep in de handtassen hoorden we de uitleg.
Snel werd duidelijk dat de baasjes het er echt wel van gingen nemen ... : 14 dagen in en uit de Spa zoveel je wil, in een monster bubbelbad...
De Heaven voor elke hond.. maar tja  niet toegelaten :(
Pffff

Snel werden de rolkasten uitgepakt met af en toe een oog naar het tv-scherm voor de veiligheidsinstructies.
Tuut tuut tuut ....
De fire drilll
Komaan snel naar de verzamelplaats
Een kwartiertje later waren we dus klaar voor de grote tocht.

“Tuuuuuuuuut tuuuuut tuuuut” zei het schip
“Tuut tuut tuuut” zei het andere schip
Wel 5 minuten hebben de 2 schepen tegen elkaar getuterd.
Ik begreep er geen fluit van maar ook de mensen keken raar.

“Tuuuuuuuuut tuuuuut tuuuut” zei het schip en weg was de ka.
Alleen was het niet onze boot die bewoog maar de kleine zus.
En toen kwam meneer de entertainer vertellen dat de danscrew nog niet toegekomen waren en dat we dus dienden te wachten.
Zou de boot ook op ons wachten als wij wat later zijn?
Met bijna een uur vertraging zijn we dan ook vertrokken.

2 uurtjes varen tot aan de IJmuiden sluis en dan gingen we op volle zee.
Dan konden we ons snel klaarmaken voor de eersten diner.
Maar mispoes...
We mochten niet mee :@
We zochten  dan maar het beste kussen in de kajuit en vielen in een diepe slaap.

Net voor middernacht werden we wakker gemaakt
Terwijl de baasjes hun klaar maakt begon ik aan het verslag.

Nu snel ik ook tandjespoetsen
Dada woef woef
Klaar voor de eerste nacht

Sloefie
de bloggende reisgids
Ondersteund door de ganse pelouche gemeenschap

Geen opmerkingen: