donderdag 15 augustus 2019

Dag 12 - Alesund of is het alles zont

Goddag venner,

Hihi
Ik heb goed geluisterd vandaag naar de Noorse viervoeters.
Want zo zeg je goede dag mijn vrienden in het Noors.

Deze ochtend stond de lawaaimaker om 8u.
Maar ik denk dat mijn baasje niet echt zin had om al op te staan.
OPSTAAN LUIWAMMES
Ja soms mag ik haar ook de les spellen.
Zalig vind ik ik die momenten.

Uiteindelijk heeft de zon in de kajuit en het mooie zicht vanuit het bed haar toch overtuigd.
Snel werd er gedoucht en terwijl werden enkele foto’s genomen.
Toen iedereen klaar was gingen we ontbijten bij den Dutch.
2 krentenbollen, 2 croissants, een koffie, een cappuccino en 3 melkjes.
MMM
Wat was het lekker, zo typische Belgische of is het Nederlandse kost.

Na de nodige pitstops gingen we naar het appel van 10.30
Iedereen was blijkbaar al aanwezig
PFFF
Uitslovers!
Voor we van boord gingen, hebben we nog luid gekweeld.
Mevrouw Magda verjaarde vandaag.

We vertrokken op wandeling door de vikingstad.
OH zo mooi.
We gingen een bergje op tot aan een zeeeeeer oude kerk.
Daar mochten we even loslopen.
Honey zocht de zoetste bessen uit de struik.
Op een bepaald ogenblik hing ze helemaal vol met blauwe kleur.
OEI als dat maar goed komt.
Als baasje dat zal zien... 
Maar Doortje had het gezien en hielp haar terug te fatsoeneren
OEF.

Mimi en ik zochten de mooiste boom uit.
OH zalig .. een echte boom.
Dat geluid .... 
zo knisperend 
ZALIG
Oeps ik liet me even gaan 

Snel liepen we terug naar de baasjes.
We wandelden verder.
Langs de kade zagen we mooie zeilboten en van die snelle dingen met 2 onderstellen liggen.

Toen meneer Didier terug naar de boot wou wandelen, bleven de baasjes aan wal. 
Ze zochten een cafeetje met terrasje op.
Samen dronken  we lekkere biertjes.
Plots zei Mimi dat het hier wel wat te warm was.
Ik moest toegeven het was heet.
HOE ZOT
Het is net 17 graden en we klagen al dat het te warm is.
Wat gaan we dan doen als we in de oven van Frankrijk zijn.

Toen de baasjes wat honger kregen kochten ze een broodje met kaas en ham.
MMMMM was lekker
Maar de ober vroeg ons wel of we ons kinds voelde, want broodje was kindjes bedoelde.
Het smaakte nog beter toen

We dienden iets voor half twee terug voor de boot te staan om de rest van de wandeling mee te doen.
Op weg daarnaar toe zagen we een leuke winkel.
We pasten en pasten 
Oh dat is een mooie kleur
Oh dat is een mooie jas
En zo kwamen we tot de perfect combinatie voor baasje Sandra.
Een hevig blauwe softvel jas.
Echt mooi en niet duur want solden.
Toen we betaalden zei die meneer plots dat we ook nog wat gingen terugkrijgen van  de douane.
JOEHOE.

Een deel van de groep wou de 412 trappen wel naar boven gaan, terwijl anderen het rustiger aan wilden doen en met de taxi.
Baasje Doortje had wat last van haar knie en dus wij gingen met de taxi mee.
Eens boven genoten we van het uitzicht.
Nu,
Ik kan wel zeggen dat de trap gedaan heb.
HIHI
Ah ja ..
Als je van boven naar beneden trippelt  tot tree 408, je daar omdraaide en zo terug naar boven klauterde 
HIHI

Elke keer iemand van de groep de bovenste tree haalde werd tromgeroffeld.
We waren immers trots op hun prestatie.
Iedereen mocht wat uitrusten.
Nadien genoot iedereen van het uitzicht en werden de foto’s genomen.
Ik geloof dat Sandra uiteindelijk voor elk duo een kleine reportage heeft gemaakt.
Toen werd het tijd voor de afdaling.
De wandeling naar beneden was heel mooi.
Soms moest je wel eerst naar boven stappen om nadien naar beneden te kunnen gaan.
Toch bizar he

Eens beneden splitste de groep zich weer in 2: zij die gingen winkelen en zij die naar de boot gingen.
Rara, bij welke groep zaten wij?
Neeeeeeeen, we gingen niet shoppen.
Allez, dat was toch niet het plan.
Maar na een kwartiertje in het zonnetje wouden ze toch wel nog wat de stad verkennen.

Ik dacht we gaan nog een wandeling maken.
Maar neen hoor.
Ze bedoelden dus in werkelijkheid window shopping.
Winkel in winkel uit 
Straat oversteken
Winkel in winkel uit
PFFFF
Ik vond dat niet zo leuk.

Het was wel grappig toen Mimi sommige kleertjes probeerden aan te doen.
Een kous op de kop, een armband om de nek.
Was echt wel tof.
Maar we mochten dat blijkbaar niet echt doen
PFFFF 
Niet leuk.

Uiteindelijk hebben ze dan toch de juiste winkel gevonden.
En in die winkel dan ook nog de juiste jas in de juiste maat in de juiste kleur.
Maar weet je... ik begrijp de mensentaal toch niet helemaal.
JAS, dat is toch iets dat je rond jou doet, de armen insteekt en dan toeritst.
Waarom zeggen ze mij dat ze een jas hebben gekocht als ze een pilvormige dikke zak vasthebben die niets lijkt te wegen.
Ik begrijp het niet.

Oef
Ze waren toch uitgekeken.
We konden terug aan boord.
En natuurlijk als eerste stop naar den Dutch.
Mmmm lekker balletjes.

Terwijl ze zich klaarmaakten hebben ze het schip zien draaien om haar as en zien vertrekken.
TUUT TUUT
Jipie we zijn weg.
OH NEE
Nog 3 maal slapen en we moeten ons tijdelijk huisje vaarwel zeggen.

Na een snelle aperitief zijn we naar de chinjapees gegaan.
Het volgens mij iets minder lekker dan de vorige keren, want het bordje van Sandra is nooit helemaal leeg geweest.

Nu dat iedereen zich weer slaapklaar maakt, doe ik mijn dagelijks werkje.
Maar nu...
Riem er af...
Here i come
Sloefie Goes dodo

Daaaaaaaaaaag
Sloefie de blogger 

Geen opmerkingen: