vrijdag 5 oktober 2012

Dag 8 - Oracle congres dag 3

Waf waf lieve lezertjes,

Deze ochtend was gelijkaardig gestart dan vorige ochtend: ik maakte Sandra wakker met mijn likjes, we keken samen naar de start sessie op het internet en dronken onze chocomelk. Nadien sprongen we de douche onder en vertrokken naar de volgende sessies.  We waren iets vroeger op pad en dus konden we even tijd nemen om de Oracle gekte in ons op te nemen.

We hoorden in sessie over de toekomst plannen van alle mogelijke producten, we lachten mee met het aantal klanten, dat nu op de nieuwste versies in de lucht (in de cloud) werkten en we stonden versteld over de nieuwste "boxen".  Oracle probeerde werkelijk duidelijk te maken dat je geen software of hardware of dergelijke apart moest kopen, maar dat ze zelf de beste mix maakten voor de klant en dus de snelste, de meest stabiele oplossing garanderen. Maar dat zit dan ook wel een hoger prijs kaartje aan vast dachten wij er dan maar direct bij.

Daar het vanavond het popconcert was op het eiland, waren er slechts enkele sessies in de namiddag. Vorige jaren waren er steeds lange files om tot daar te geraken dat we dit jaar zelfs geen poging ondernemen. We gaan daar geen uren wachten op een bus om daarna naar muziek te kijken en daarna terug uren te moeten wachten op terug aan het hotel te geraken.

Na de laatste sessie van de dag zijn we dus snel tot aan het hotel gelopen, onze zak afgelegd en de wandelzak op gepikt en dan met een Oracle bus tot Fishermanswarf getrokken. Toen we dicht bij de pieren kwamen, kwamen we plots een oud bekende tegen: De Zuiderdam.  Ik heb even in mijn wafgeheugen gegraven en herinner me ons deze boot een tijdje geleden namen toen we Alaska bezochten. We namen toen de eerste boot die naar Alaska ging en vertrokken in San Diego. Wel, nu dat de zomer voorbij is zijn, stoppen de cruises naar Alaska ook. Nu vertrok het schip voor het eerste tochtje door het Panamakanaal.


Toen de bus stopte aan het eerste hotel in de regio van de Fisermanswarf, sprongen Sandra en ik uit de bus en wandelden richting de pier. Daar we zondag geen tijd hadden gehad om mijn vriendjes de zeeleeuwen te bezoeken was dat onze eerste stop. Maar was is dat? De meeste vlotten liggen er leeg bij. Ik kan niet zo goed rekenenen, maar meer dan 30 leeuwen waren er toch niet meer hoor... Ale, waar zijn die nu allemaal naar toe, ze wisten toch dat ik eens op bezoek kwam.  Zwaar ontgoocheld hebben we enkele winkeltjes bezocht en hebben we wat kleine prulletjes gekocht voor het thuisfront.

We konden ook niet te lang wegblijven want na ene tijdje gingen er nog enkel bussen naar het event gaan en niet meer naar het centrum van de stad. Maar we hadden nog geluk en dus konden we met de laatste bus naar Moscone mee.  Eens terug gingen we naar het hotel en dronken we daar nog een glaasje. Om zeker te zijn dat ik met mijn verhaal op tijd klaar was ben ik toen we op de kamer kwamen direct beginnen tokkelen op de pc. Nu ga ik er mee stoppen, zodat Sandra het nog kan nalezen en dan kunnen we gaan slapen...

Slaapwel

WOEF

Geen opmerkingen: