donderdag 26 september 2013

S6 : Long Drive

 
Goede morgen lieve vriendjes,  
Jaja ook vandaag was Sandra als eerste op, alleen had ze niet veel zin om te douchen.  Dus speelde ze haar kleren van gisteren terug aan en gooide haar koffer toe.  Ze was klaar om te gaan ontbijten en dan te vertrekken. Steven volgde haar voorbeeld.
Vandaag geen super deluxe buffet, maar een lekker  2x2x2 voor Steven ( 2 eitjes, 2 sneden spek en 2 pancakes) en een 2 eitjes met toast voor Sandra.   Snel uitchecken en dan hop naar de snelweg zei Steven tegen mij, dus ik ben direct in actie geschoten:  de Belgische gsm van Sandra gezocht, de US telefoon gezocht, de portemonnee genomen, de kabeltjes ineengerold (en mij iets misrekend waardoor Sandra me moest komen bevrijden van de kabeltjes of ik had me opgehangen) .
 
Na de Starbucks for the road begon het zware werk voor Steven en het vervelen voor Sandra.  Vandaag rijden we immers van de Hollywood regio naar San Francisco. Dat is 5u30 rijden zonder pauze. Gelukkig krijgt de auto ook wel wat dorst en daardoor zijn we toch even gestopt. Veel kan ik niet vertellen over deze lange saaie en rechte banen hoor. Misschien gewoon even opsommen wat ik allemaal zag : honderden auto’s in alle mogelijke kleuren, appelsienbomen, tientallen vrachtwagens met tomaten en 2 super grote veebedrijven . Volgens Steven zijn kilometriek was het ene meer dan 1 km lang en was tot zover ik kon zien diep… en het zag er zwart van de beesten en ‘tjonge jong wat gaven die een reukje af. Voor de rest was er zand, bomen en elektriciteitspalen. En af en toe stond er zo een wit-zwarte auto schuins naast de baan met een ventje met een pistool op de baan gericht. Sandra vertelde me dat het de snelwegpolitie was die nakeek of niemand te hard reed. En ah ja… ik was nog iets vergeten : STOFWOLKEN.. dat moest ik niet vergeten neer te schrijven van Steven.
 
Hoe wij niet slaap vielen? Wel simpel. Steven had zijn aaaaipad (je weet wel dat ding dat hij altijd meedraagt en waar hij zo met zijn vinger over aait) aan de autoradio gehangen. En de muziek die op zijn aaaaipad stond kwam plots door de boxen getoverd. En de muziek was gelukkig geen ‘slaap kindje slaap’ maar wel de filmmuziek door de jaren heen.
Uiteindelijk begon het drukker te worden en nadien begon het bumperen. Maar we zijn aan het hotel geraakt. Sandra had deze keer een super mooi zicht van uit haar kamer op het 29ste.  Ze was wel wat kwaad toen de receptionist zei dat ze niet naar de club lounge mocht.  Ze had in de auto immers al zitten luidop denken over de ober die er rond loopt Luis. Is ene oudere meneer die super lief is en die ze nu al elke keer zag. Na een beetje gemekker zei ze dat ze een plan had en dat ze het morgen wel zou uitvoeren.. Maar ze zou in de lounge geraken…
Na het inchecken en het een plaspauze bleek dat Sandra nog wel geteld 10 minuten had om zich vandaag in te schrijven. Daar ze uit het verleden wist dat het op zondag minder druk zou zijn dan op maandag, is ze nog snel tot daar gewandeld.  Steven en ik mochten mee tot in de grote inkom, maar nadien moesten we op het baasje wachtten. Het was duidelijk dit was een Oracle congres. Overal zal je Oracle staan : aan de lichtpalen,  op de bussen,  op gebouwen…
 
Nadat we Sandra terug gevonden hadden, zijn we nog even naar een Radioshack gereden voor een extra laadbeurt voor de US GSM en voor een laptopkabel met Amerikaanse stekker. Nadien zijn we tot aan het shoppingcenter gewandeld. Neen niet om te shoppen, maar om een lekkere steak te gaan eten bij de Larsen Creek Steak.
Nu is iedereen klaar om dodo te gaan doen, dus ga ik ook niet langer opblijven.
Slaapwel lieve mensen vrienden, 
Sloefie

Geen opmerkingen: