vrijdag 27 september 2013

S8 : Oracle Open World - Dag 2

Goede morgen ,
Vandaag Oracle dag 2. Sandra heeft een interne klok denk ik, want elke ochtend wordt ze wakker rond 7u15.  Na een verfrissend douchke en een ontbijt in de clublounge, wandelden we naar Moscone West.   Op onze agenda stonden 5 sessies :  de eerste sessie begon om 8u al maar daar het ‘Key Session’ was, werd het opgenomen en keken we er samen naar om 9u. Dan begon het echte werk : luisteren, kijken, lachen, … opstaan, naar volgende plaats wandelen, zitten, luisteren, ….
Nu, ik begrijp al wat jullie Nederlands noemen en heb al geleerd dat er verschillende soorten zijn maar wat ik vandaag hoorde daar verstond ik niet veel van. Sandra vertelde me dat die mensen Engels spraken.  Ik probeerde het te begrijpen dacht dat mensen allemaal mensentaal spraken, maar dat Engels-Amerikaans-Indiaans-Mexicaans-Australisch-taaltje dat was Chinees voor mij. Ik ben dan maar wat dieper in de zak gekropen, heb mijn buddy de aaaaaitablet vastgepakt en in slaapgevallen.
Plots was het dan tijd om de beentjes te strekken. Het is dinsdag en zoals elke dinsdag op het congres komt dan de grote baas ook nog eens iets zeggen. (Op zondag zegt hij hallo, hier zijn we weer en we gaan deze week over dit of dat babbelen.)  Vandaag vertelde hij ons dat Oracle niet meer genoeg had met een Unix machine, een mysql database of een Oracle database, … maar dat hij ook samen met zijn vroegere ‘vijand’  Microsoft begint samen te werken.  Ik begreep dat niet goed. Hoe kan je nu met je vijand willen samenwerken.?!? Sandra probeerde het me verklaren maar van haar gebroebel heb ik niet veel begrepen. Ik heb dan nog maar eens wat beter geluisterd en toen met de filmpjes en de tekeningen begreep ik het : niet iedereen werkt met unix enzo en hoe leuk zou het niet zijn dat je vanop je windows machine in excel of zo gewoon die pracht programma's zou kunnen integreren.   Oke … so what dacht ik? Sandra laat me toch op windows tokkelen en nadien zit zijn toch ik weet niet wat in excel te doen met de data van haar database.   Bon , ik ben een hond. Ik moet er mij geen zorgen overmaken. 
Nadien vertelde Mr Ellison ook nog over de American Cup. Oke, de prijzen van de kamers zijn bijna verdubbeld door die grote zeilregatta maar wat heeft dat nu weer met de rest te maken. En toen kwam er een foto op het scherm. Sandra ging hem voor mij hier bij de tekst zetten zodat jullie het ook begrepen.  De races gat tussen 2 landen die elk willen het snelst 9 races te winnen. Het  US team (lees het Oracle team) lag 8-1 achter en was vandaag aan een inhaal maneuver begonnen. Larry (want zo heet Mr Ellison) was er van overtuigd dat hij zou winnen.  Ik begreep niet dat hij zo zeker kon zijn want als de kiwis (Niew Zeeland) nog maar 1 race diende te winnen?!?!
Na deze zeeer moeilijke sessie, zijn we naar iets lichts gegaan. Iets waar ze vertelde hoe je kon toveren van de ene manier van dingen tonen naar de andere manier  door middel van een knopje. Waar vroeger alles in lijstje diende getoond te worden kon het nu volgens wat ik begrepen heb plots een wereldkaart worden of een Angry Birds tekeningen.   Wat hebben die rijtjes data nu met vogels afschieten te maken in de wereld? 
Nadien was de dag al over en gingen we terug naar de kamer om onze rugzak weg te zetten.  Omdat Sandra zo hard opgelet had, besloten we nadien naar de Clublounge te gaan en daar even iets te eten en te drinken. Luis bracht ons direct ons drankje : voor Sandra een gin-tonic en ik kreeg een waterbakje.  In de hoek zat een oudere man met veel noten op zijn zang. Luis en de receptionist gingen om de 10 minuten vragen of hij iets nodig had. Daarna kwam de kok van de restaurant ook langs om te zeggen dat hij een lekker visje apart had gelegd voor hem. De meneer reageerde dat hij binnen 35 min naar zijn tafeltje ging komen.  Het moest wel de ene of andere belangrijke gast zijn want wij krijgen wel onze drankjes op een plateauke, maar zo in de watten lagen we toch niet. Ik heb die maar goed gewaakt want je weet nooit wat er ging gebeuren.
Als het drankje uitwas zijn we naar de kamer teruggegaan en heb ik me op mijn kussen klaargelegd voor mijn oogjes toe te doen. Maar Sandra vertelde me dat ik nog iets vergeten was : OEPS !?!?!?  Ik dacht heel diep na en toen wist ik het terug…..  Het resultaat : wel mijn dagboekje is aangevuld
En nu ga ik wel echt slapen hoor lieve mensen
DADA
Sloefie de woefie
PS.  ik wil mij ook verontschuldigen voor alle mogelijk tikkerfouten in mijn blog komen.  Maar als ik moet wachten tot die 2 eens iets willen nalezen, dan zijn we al lang terug in België. Ik doe mijn best … “en god doet de rest “ zou meter Saerens direct laten volgen.

Geen opmerkingen: