donderdag 10 januari 2019

T 7 : Chileense fjorden

Goede avond lieve lezertjes,

Pffff. Dit noemen ze verlof ??!? 

Deze ochtend was mijne baas op voor dat de zon op was. Waarom ? Wel in het gazetje van de boot stond dat we door een bekende passage zouden varen om 5u.  Dus net voor 5 was er eerst gestommel dan een deur die open ging en toeging.. En toen was er de stilte. Maar na 10 min was het gestommel terug. Met wat gevloek dat het nog donker was en toen kroop ze terug bij mij.

Om 8u ging de wekker dan af en werd er opgestaan. Steven had het koud en sprong in de douche. Mijn baasje had haar jas al terug aangedaan en stond op het balkon gretig foto’s te nemen. Tegen 9u begonnen de strijd om een plaatsje aan het ontbijtbuffet. Iedereen was blijkbaar van hetzelfde idee geweest om tot dan te wachten. Uiteindelijk hadden we toch een plaatsje aan het raam bemachtigd. Terwijl de baasjes aten, genoten broer en ik van het einde van de bergen. We gingen even buiten voor een boompje.. maar brrrrr het was koud... snel terug achter het glas.


Baasje van broer dacht dat er wel een beetje zon op het terras was en daar zou geen wind zijn,  dus zou het er kunnen aangenaam zijn. We hebben ongeveer een half uurtje op het balkon gezeten.. Sandra had mij geholpen met het pakje dat ik van Nimke kreeg  en nu was het lekker warm.... zzzzzz

Plots werd ik wakker gemaakt en werd er gezegd “we verkassen... we gaan naar de explorer op het 14de”.

Daar was er heel veel volk en we dienden een beetje te puzzelen met de plaatsen.. Eerst vonden we 1 zetel en nadien een tweede. Een tafeltje hadden de baajses nog niet gevonden en dus werd het drankje op het podium gezet. De boot was rustig en dus waren de drankjes niet in gevaar .. zzzz. 

Plots werd ik met zak en al opgepakt en net naast de venster terug gezet.. “wat nu weer ?!? Waarom word ik wakker gemaakt ?!?”  

Even keek ik rond en toen begreep ik het : de stoelendans.  De vorige zetels-aan-het-raam zitters vertrokken, de baasje namen hun plaats. Daardoor kwamen hun zetels vrij en andere mensen namen hun zetels in..  De oefening was pas na 5 stappen afgerond. 

Terwijl Sandra in den dikke boek verder las, had Steven al een hongertje gekregen denk ik. Want plots was hij verdwenen en kwam hij terug met een lekker worstje.. mmmm was lekker. Na een uurtje of zo kreeg Sandra ook een hongertje en kwam ze met in stukjes gesneden worst. Dat is toch makkelijker voor broer en mij hoor...  

Rond 2uur waren ze het beu en gingen ze op avontuur... naar de Greengardens of zoiets. Lijkt indrukwekkend he, maar is niets anders dan de SPA hoor. Broer en ik dienden ons goed weg te steken want hier zijn geen jonge honden toegelaten.  Het baasje van broer had een bon voor “massage op de boot” gekregen als nieuwjaarskado dus de keuzelijst werd bekeken. 

Mijnheer, wat wil je hebben?

Euh, hetzelfde als vorige keer

Hetzelfde als vorige keer?!?! 

Ja, ik was hier in Juni en dan had ik ook een massage. 

Wat is je achternaam ?

Tokkel tokkel tokkel.... ah je had een Ranch massage en een deeptissue massage.  De massagedames zijn echter niet meer aanboord, dus ga ik iemand anders moeten voorstellen.

Hoelang wil je de massage deze keer?

Euh... 80 min lijkt me goed.

Wanneer zou je graag komen?

Straks 

Oke maar is dat 7u, 6u, 5u, 4u of nu binnen 10 min om 3u30?

Na nog zo een reeks vragen werd er dus beslist 5u bij iemand die deeptissue doet.
Sandra deed minder moeilijk zenne :  “Om 4u een relaxation massage, als dat kan” .

Om het wachten aangenamer te maken gingen de baasje naar de Café voor nen koffie.
Sandra haar koffie was net op tijd uit en ze keerde terug naar de Greengarden.

Toen ze in de wachtzaal wat administratie diende in te vullen, zag ze plots iets op het water.

En iets verder werd er ineens water naar boven gespuwd.

Snel nam ze haar aaaaaitelefoon en nam ze enkele foto’s.




Nadien kwam een dame uit Servië haar oppikken.
“Amai jij lijkt beton.. je moet meer relaxen”
Ik denk dat ze mijn baasje niet goed kent, want momenteel is ze tamelijk relax hoor.
Dus kan me alleen maar voorstellen wat die friemelmadam anders zou zeggen.
Sandra vroeg enkel  nek - schouders en rug.. want daar zou het meeste deugd doen.
Na de 50min kneden vertelde ze dat ze het iets verbeterd had, maar dat ze wel nog enkele keren diende te komen.
Upselling noemen ze dat :)

Toen wij naar de kajuit terugkeerde was Steven al vertrokken.
Groote broer heeft me verteld dat hij ook een meisje had gekregen en dat ze heel zijn lichaam onderhandel had genomen.

Nadien wasten we ons allemaal en maakten we ons klaar voor het volgende avontuur.

We gingen eten bij Qsine.

In juni waren we daar ook geweest en hadden we allemaal hapjes van verschillende landen. Nu was de Qsine vernieuwd en kwam er een kleine chef op onze tafel koken.
Ik blafte in stilte dat hij van tafel diende te gaan, want dat hij niet met zijn voeten op het bord mocht.
Hij negeerde me totaal :(

Sandra vertelde me nadien dat het een tekenfilmpje was dat geprojecteerd werd rond en op je bord ..
Het was wel heel leuk hoor. 
Ik heb even wat gesmurfd en vond de menu al terug .

Na het eten ging Steven zijn verplichte wandeling doen (26 minuten minstens), terwijl Sandra naar iets raar ging.

Het leek een disco maar zonder muziek.. De mensen dansten allemaal maar op verschillende dingen.
Was raar hoor. 

Maar volgens mr Didier was het door dat die mensen een kopding op hadden die 3 soorten muziek kon spelen.


Nu was ik wel heel moe geworden en heb ik baasje overtuigd om slaapje slaap te doen

Tot de volgende

Sloefie de cruiseblogger

Geen opmerkingen: