dinsdag 1 januari 2019

T-2 : ik hou niet van nieuwjaar

Dag allemaal,

ik ben een beetje bokkig vandaag.

En ook slecht uitgeslapen.

Ja, ik hoor het al.

Groote Broer heeft een kater.

Sloefie heeft goed klappen. Hij is tot elf uur in bed blijven liggen.

Gelukkig moest ik niet naar de bakker. Want die was toch alleen maar op afspraak. zoals bij de hondenkapper. Maar die doen niet zo vroeg open.

Maar ik had dus geen kater. Of een kattin. En hoe noemt men een gekastreerde kater? Katmin?

Wat was er dan wel aan de hand?

Ik had geen oog dicht gedaan vannacht.

Boenk

retteketet

Pfieuw

Flash

Boenk

Uren en uren en uren leek dat wel door te gaan.

Via het lokale hondenwaaknetwerk - ja we zijn daar ondertussen ook bij aangesloten - was het groot alarm geslagen. De baasjes waren zot geworden.

Meestal zijn het eenzame honden en wolven die 's nachts of overdag lawaai maken.

Maar een keer in het jaar zijn het de baasjes die lawaai maken. En licht, veel licht. En sterren die plots poef doen.

Enfin, ik kan daar niet tegen. Ik kan daar niet van slapen, En dan word ik kattig voor de rest van de dag.

En ik had nog een reden om ongerust te zijn.

Neen, heeft niets met de valiezen te maken. De baasjes panikeren veel te snel.

Ik maakte me wel wat zorgen over Grote Loebas. Want die vertrekt vandaag al op verlof.

Hopelijk amuseert hij zich ook.

En de voorbereiding van de cruise? Dis is voor morgen.

Mañana

Voila, dat is jullie woordje Spaans voor vandaag.

Kleine Loebas (ook gekend als Groote Broer)

Geen opmerkingen: